אמנות, תרבות ויצירה בשורדיץ'

מחוז שורדיץ' במזרח העיר הפך בשנים האחרונות למעוז התרבות האלטרנטיבית של לונדון. בואו לראות כיצד חי הצד הפחות מנומס של העיר.

 

האגדה מספרת שמחוז שורדיץ' נקרא על שם פילגשו של המלך אדוארד הרביעי, ג'יין שור, שנקברה בתעלה באזור בכדי שלא תתגלה גופתה. ועל כך שור-דיץ', התעלה של שור. החל מהמאה ה-19 היווה האזור מרכז בידור שהתחרה עם התיאטרון המפורסמים של הווסט-אנד, אך עם השנים הפך להיות אזור המזוהה עם מצוקה ופשע. החל משנות ה-80 התיישבו כאן אמנים צעירים והיום זהו מרכז תרבות אלטרנטיבי ומקום של יצירה, אופנה ואמנות ייחודית. בהתאם, חיי הלילה כאן הם הקיצוניים והתוססים ביותר בעיר כולה ומועדונים נחשבים כמו XOYO, מחתרתיים כמו ה-Plastic People והזויים כמו Hourse & Groom קבעו כאן את משכנם.

בנוסף, בעוד שרבות מהגלריות המוצלחות של העיר נמצאות כאן באזור, האמנות הבולטת של השכונה היא הגרפיטי. אמני רחוב מקשטים את קירות הבתים ביצירות מורכבות, חלקן שטותיות, חלקן ביקורתיות ורבות מהוות פורקן אומנותי שאין לו מקום במוזיאון. מומלץ מאוד לקחת סיור אומנות רחוב עם החבר'ה האלה: https://www.shoreditchstreetarttours.co.uk/

האזור הוא גם המקום בו מצוי אחד השווקים האקלקטיים ביותר בלונדון, שוק בריק-ליין, עליו תוכלו לקרוא עוד בכתבה הזו. על הרחוב של השוק ממוקם גם הריכוז הגדול ביותר של חנויות וינטג' בעיר, ובהן תוכלו להלך בין שמלות פרחוניות משנות ה-70, ג'קט ניילון מהאייטיז וכל מה שגבר צריך בשביל להיראות כאילו יצא מפרק של מד-מן.

IMG_3024

כשהגיע הזמן לעצור למנוחה קלה, בואו לשתות כוס קפה חם וטוב ב-The Book Club. כאן אפשר גם לשחק פינג-פונג, לרדת למועדון הריקודים שבקומת המרתף (המקום היחיד בלונדון שמציע דיסקו של צהרים!) או רק לעשות סיבוב בתערוכת האמנות שמתחלפת מידי חודש (100-106Leonard St EC2A 4RH). בצמוד אל הבוק-קלאב נמצא אחד הסודות השמורים ביותר של השכונה, מקום שנקרא Westland London, ספק חנות עתיקות ספק מוזיאון. בתוך כנסייה נטושה, ישנה תצוגה עצומה של פסלים, שריונות אבירים, מדחפים של מטוסים, מזרקות מפוארות, סוסי צעצוע מן המאה ה-18 ועוד אלפי פריטים שכולם מוצעים למכירה. לכל אחד מוצמד הסבר מפורט ושנת יצירה, כך שבהחלט אפשר להסתובב כאן כאילו הגעתם למוזיאון אקלקטי במיוחד.

IMG_3059

*לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

15 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

הי הדס
אני מגיעה לשורדיץ עם 2 ילדים קטנים , מעבר לשיטוט ברחובות הנפלאים, האם יש שם איזה פארק או בית קפה או מקום אחר שיכול להעסיק גם ילדים בני שנה ושנתיים.
אצטרך להעביר שם שעתיים שלוש אולי אפילו יותר.
( בעלי יהיה בפגישות עבודה)

האם כדאי לבקר בשורדיץ בסופש או באמצע שבוע? האם יש הבדל ?

הי הדס,
אם אני רוצה לשוטט להנאתי בשורדיץ', היכן כדאי להתחיל? לאיזו תחנת טיוב/ אוטובוס לכוון? תודה מראש! רוני

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...