אירועי כריסמס בלונדון

חג המולד בלונדון הוא התקופה היפה ביותר בשנה ולכבודו מתקיימים האירועים הכי מיוחדים. לכבוד הכריסמס אספנו עבורכם את כל מה שיש לעיר להציע.

כריסמס בלונדון היא התקופה הכי מיוחדת ויפה בשנה. העיר מתמלאת בעשרות אטרקציות, שווקים מיוחדים, אירועים לכל המשפחה בלונדון וכמובן, חגיגת שופינג ענקית בכל החנויות. רוב האירועים מתחילים כבר בנובמבר ונמשכים עד ינואר של השנה הבאה. פרטים על תחבורה ציבורית בכריסמס ושאר מידע חשוב בסוף הכתבה.

האירוע הגדול ביותר של חג המולד בלונדון הוא ללא ספק וינטר וונדרלנד (Winter Wonderland) וזהו אכן אירוע פלאי שיתחיל ב-22 בנובמבר 2019 וימשך עד ה-6 בינואר 2020 (בכל יום 10 בבוקר עד 10 בלילה). הפארק הגדול ביותר בעיר, הלוא הוא הייד-פארק, הופך ללונה פארק עצום עם גלגלי ענק, רכבות שדים והרים. והכי טוב – הכניסה חינם! כבכל שנה יגיע לבקר גם קרקס זיפו המפורסם, יעלה מופע פיטר-פן על הקרח, תבנה בימת הופעות חיות, יוקמו דוכני אוכל ובעיקר, יהיה ממש שמח.  ולסיום סיומת – זירת ההחלקה על הקרח הגדולה ביותר בעיר (בתשלום – הזמינו מקומות מראש!).

WW12_MSethi_DSC_2007
וינטר-ונדרלנד המקום הכי מופלא בעיר

בכלל, אם הגעתם ללונדון בתקופת החגים, כדאי שתדעו שהחלקה על הקרח היא הפעילות המועדפת על תושבי העיר בימים קרים אלו ולכן לא פחות מעשרות זירות יוקמו בכל רחבי העיר. המובילות, היפות והמושקעות ביותר הן: הזירה של מוזיאון ההיסטוריה של הטבע (ויש גם סחרחרה לילדים!), הזירה של מצודת לונדון (מדהימה על רקע המבנה ההיסטורי המואר בלילה), הזירה העצומה של האמפטון קורט והזירה האופנתית של הסאמרסט האוס (שבשעות הלילה יתקלטו בה די.ג'יי).

רוב הזירות יישארו פתוחות לפחות עד אמצע  ינואר.

NHM Ice Rink 2013 image smaller
זירת ההחלקרח של מוזיאון הטבע

עוד אטרקציה נהדרת של עונת החגים הם שווקי כריסמס בלונדון, מסורת עתיקה שהמקומיים נהנים לשמר עד היום. כמעט בכל שכונה תוכלו למצוא שוק קטן עם מטעמים מתוקים ומיוחדים לחג כמו עוגיות זנגביל ומאפים שמנמנים. הגדול מבניהם הוא שוק הכריסמס של הסאות'בנק (החל מ-9 נובמבר 2018 ועד ה-6.1.19), שנמצא לכל אורך הגדה הדרומית ומתמלא בדוכנים אדומים המציעים למכירה יצירות אומנות מקוריות, אוכל גרמני מסורתי, בירות מיוחדות וכמובן, יין חם בתיבול תפוחים, קינמון וציפורן (יאם!). הכיכר המרכזית ב-Leicester Square הופכת ליריד ענק של שופינג, אוכל, מתקנים ואפילו קרקס (9 בנובמבר-5 בינואר) כריסמס בגני קיו (5.1-22.11) זוהי חוויה יוצאת במינה, כאשר הגנים הבוטניים מתקשטים בשלל אורות נוצצים ומתקיימים אירועים לכל המשפחה. השוק הקיים של קובנט גארדן מתקשט גם הוא לקראת החג ומציע פעילויות מגוונות לילדים, כמו ליטוף איילים ומופעי אקרובטיקה על רקע שירי כריסמס מתקתקים שיבוצעו על ידי מקהלה מסוגננת (החל 14.11 ועד ה-5 בינואר). השוק של קמדן  טאון גם הוא לובש חג ולמי שיש זמן, כדאי לקפוץ גם להמפסטד הית' ולראות איילים אמיתיים!

שוק הכריסמס של הסאות'בנק

בערב חג המולד, ה-24 בדצמבר, כל כנסייה, קטנה כגדולה, תקיים את טקס מיסת חג המולד ולמרות שהוא קצת ארוך, זו בהחלט חוויה שלא רואים כל יום. ווסטמיניסטר אבי, הכנסייה הרשמית של בית המלוכה, תערוך טקס מרשים במיוחד שיתחיל בשעה 23:30 וימשך הרבה אחרי חצות. מאחר וזהו המקום המבוקש ביותר בעיר, אם תרצו להיכנס, כדאי שתגיעו לפחות שעה קודם ותעמדו בתור עם שאר האנגלופילים. אם מתחשק לכם משהו קצת יותר צנוע, בואו לקתדרלת סנט פול או בעצם היכנסו לכל כנסייה שבוקעים ממנה מזמורים עליזים – ההנאה מובטחת.

ואחרי שהחלקתם על הקרח, אכלתם ושתיתם בשווקים ושמעתם את "הולי נייט" בלייב, הגיע הזמן לטירוף השופינג של אחרי החגים. ה-26 בדצמבר נקרא "בוקסינג דיי" וכנראה שבצדק כי אם תחפצו בחולצת מעצבים ב-80% הנחה, כנראה שתצטרכו ללכת עליה מכות. הסיפור הוא כזה – כריסמס הוא חג של מתנות. הרבה הרבה הרבה מתנות. אם אין לכם מתחת לעץ האשוח לפחות XBOX אחד ואייפון לקטנה, יצאתם הורים גרועים. החנויות, בהתאם, ממלאות את המחסנים במיליוני פריטים, שלא לכולם יהיה דורש. האמת, לרובם לא יהיה. ולכן, כל הרשתות בלי יוצא מן הכלל, יוצאות אחרי חג המולד במבצעים שלא יביישו את רמי לוי. הכל כולל הכל יורד בעשרות אחוזים ולכם נשאר רק לבוא ולקחת במחיר שאין לו תחרות. המקומות החמים של בוקסינג דיי הם כמובן אוקספורד סטריט, ריג'נט סטריט, חנוית המעצבים בבונד סטריט, קניון ווסטפילד ומרכז הקניות של ברנט קרוס. כדאי להשקים קום ולהגיע מוקדם כדי להספיק לחטוף את הדברים הטובים ביותר.

TorontoEatonCentreBoxingDay2007
בוקסינג דיי – הכינו את המרפקים!

ואחרי שחגגתם ושתיתם ב-2018 הגיע הזמן לפתוח את 2019 בפיצוץ! מופע הזיקוקים של השנה החדשה מתחיל ב-31 בדצמבר לקראת חצות ומסתיים כחצי שעה לתוך ה-1 בינואר. מופע הזיקוקים הוא חוויה מדהימה אך קחו בחשבון שתצטרכו להגיע כמה שעות לפני המופע, לחכות בחוץ ובקור ואחריו איכשהו לפלס דרככם חזרה למלון יחד עם עוד מאה אלף איש. מחיר הכניסה 10 פאונד – לחצו כאן לכרטיסים (כדאי לקנות לפחות חודש מראש). זהו המופע המרכזי אך אם אתם מחפשים משהו פחות צפוף יש עוד הרבה אירועים ומופעי זיקוקים בערב השנה החדשה, פרטים פה.

תחבורה ציבורית כריסמס:

בערב חג המולד, 24.12 תחבורה ציבורית בלונדון פועלת במתכונת מצומצמת (פחות אוטובוסים, רכבת תחתית פעם ב-10 דקות), בחג המולד 25.12 אין תחבורה ציבורית כלל וב-26.12 (בוקסינג דיי) התחבורה הציבורית שוב במתכונת מצומצת.

מה אפשר לעשות ביום חג המולד 25.12?

ב-25.12 העיר משותקת, בדיוק כמו יום כיפור בישראל. אין בכלל תחבורה ציבורית, אין אטרקציות או מסעדות או כל דבר אחר. אולי יהיו כמה מכולות שכונתיות שיהיו פתוחות, אבל מומלץ להיערך מראש. ביום זה אפשר לשוטט ברגל או ללכת לפארקים או הגנים היפהפיים של לונדון.

מארי כריסמס!

טיפ קטן לסיום: דצמבר היא תקופה מאוד מתויירת והחל מאמצע החודש, כדאי להזמין כרטיסים מראש לאטרקציות מרכזיות

*לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

240 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

הי, תודה רבה על כל האינפורמציה!!
עד איזה תאריך בינואר העיר מקושטת ומוארת?
והאם בסביבות ה15 לינואר עדין יש סיילים?

ראשית תודה על האתר הנפלא והיחס החם :). אני יודעת שזה עוד המון זמן… אבל אנחנו אמורים לנחות בגטוויק ב-31.12 ב-21:45. אנחנו ישנים ב-premier inn farringdon
מה הסיכוי שנספיק לראות את הזיקוקים ממיקום כלשהו בדקה ה-99? יש המלצות? והאם יש טעם לצאת להסתובב בעיר בחצות?

1 20 21 22

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...