היידה צ'לסי: הפאבים של אוהדי הכדורגל

המדריך המלא לפאבים בהם שורצים האוהדים השרופים של קבוצות הכדורגל האנגליות

(מאת: הגר רבט)

עבור לא מעט תיירים (ותיירות!) ישראלים, לונדון היא ארמון בקינגהם, רחוב אוקספורד והגלריה הלאומית, אבל בעיקר ביתן של כמה קבוצות כדורגל נערצות, כאלה שהולכות איתנו כבר עשרות שנים אחורה. אם הצלחתם להשיג כרטיס למשחק, אשריכם, אבל אם לא, אל תפספסו מסורת אנגלית ארוכת שנים – צפייה במשחק בפאב שכונתי, מוקפים באוהדים משולהבים (ושיכורים למדי) שצווחים את הרפרטואר המוסיקלי של קבוצתם במקהלה זייפנית במיוחד.

כמו לכל דת, לכדורגל האנגלי מנהגים ומקדשים משלו, ואם אתם אוהדי התותחנים לא תרצו לראות משחק בפאב הביתי של הבלוז, במיוחד לא אם הקבוצות צמודות זו לזו בטבלה. לפניכם המדריך המלא לפאבים הביתיים של לונדון, כאלה שמתהדרים בדגלים בצבעים הנכונים ושאפילו חתול הבית שלהם יודע מי פתח בהרכב ביום ראשון שעבר.

ארסנל

הפאב המיתולוגי של אוהדי ארסנל הוא כמובן The Gunners Pub. אין כאן אוכל, אבל זה המקום לשתות בו את פיינט הבירה שלפני המשחק ולצעוד ברגל לאצטדיון יחד עם כולם. אם בכל זאת הגעתם רעבים, יש לא מעט דוכני מזון סמוכים והמבורגר לא רע. זה המקום לראות בו משחק חוץ עם האוהדים הוותיקים. הקירות אדומים כדם ומכוסים במזכרות נדירות מימי התום של הקבוצה הלונדונית. אם תעזו לעודד קבוצה אחרת בקול רם יתכן שתתבקשו לעזוב, ולא בנימוס.

כתובת: 204 Blackstock Road
אתר אינטרנט: http://www.gunnerspubhighbury.co.uk/

The-Gunners_Arsenal-Martin-Cropped
תמיד שורץ אוהדים (קרדיט: האתר הרשמי)

הדור הצעיר של אוהדי ארסנל אימץ לעצמו בימי משחקים את  ,The Rocket שבימים כתקנם משמש כפאב הסטודנטיאלי של אוניברסיטת London Metropolitan. כדאי במיוחד להגיע לצפות כאן בדרבי של צפון לונדון נגד טוטנהאם, היריבה המושבעת. לפני כל משחק שנערך אחה"צ הפאב מתרוקן לחלוטין מהאוהדים, שיוצאים לצעדה מסורתית וקולנית מאד ברחוב הסמוך. חוויית חובה לכל תותחן באשר הוא: http://www.youtube.com/watch?v=o7WGB_wmdr4
כתובת: 166-220 Holloway Road

הפאב/מועדון הרשמי של המועדון הוא Arsenal Supporters Club Bar. כדי להיכנס לכאן תצטרכו להראות שאתם חברים במועדון המעריצים הרשמי של הקבוצה או בכל אחד מסניפיו בעולם. הקירות קורסים מעומס המזכרות והתמונות האדומות והבירה נשפכת כמו מים, אבל האווירה קצת פחות שכונתית מזו של הפאבים הקודמים שהוזכרו כאן.

כתובת: 154 St.Thomas Road
אתר אינטרנט: http://www.arsenalsupportersclub.co.uk/

צ'לסי

אוהדי הבלוז מורכבים מהשילוב הבלתי אפשרי של אנשי הצווארון הכחול ממערב לונדון ותושבי השכונה העשירים. הם מפגינים נוכחות מרשימה מאד במשחקי בית ולכן נוהגים לשתות את הבירה שלהם כמה שיותר קרוב לאצטדיון ואחרי פיינט או שניים ישימו פעמיהם לסטמפורד ברידג' לראות את המשחק מהיציע. למרבה הצער הפאב המיתולוגי של אוהדי הקבוצה החליף בעלים וכעת הם נמצאים בעיצומו של מסע חיפושים אחרי מקום אחר, שיקבל אותם בזרועות פתוחות ויאפשר להם להוציא את זעמם על המאמן הזמני התורן. אחד הפאבים הפופלרים שייך לרשת מקומית בשם The Slug and Lettuce.  מקום טוב להיכנס בו לאווירת המשחק.

כתובת: 474 Fulham Road
אתר אינטרנט: http://www.slugandlettuce.co.uk/

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
אקססוריז לגברים

טוטנהאם

הקבוצה הצפון לונדונית הוותיקה ידועה גם בשל האוהדים היהודים הרבים שלה. הפאב הרשמי- הלא-רשמי של  אוהדי התרנגולים הוא The Bell & Hare. בימי שמש נעימים האוהדים גודשים גם את המדרכות שמסביב ואת גן הבירה הענק, שהוא אחת האטרקציות של המקום. רוב האוהדים ימשיכו מכאן לאצטדיון, אבל בימי משחק חוץ צפו לכמה מאות שיכורים משולהבים וגם לחגיגת ברביקיו, שיהיה מה לנשנש בין פיינט אחד למשנהו. אם עמוס במיוחד יכול להיות שידרשו מכם להראות כרטיס מנוי כדי להיכנס פנימה.

כתובת: High Road 726

קצת גאווה מקומית אפשר לחוש גם בפאב בעל השם המפוצץ The Pride of Tottenham. הוא קטן ואינטימי יותר מהפעמון והארנבת, אבל חביב לא פחות על האוהדים המקומיים. יש כאן גן בירה קטן ואוכל פשוט ולא יקר. בעלי המודעות החברתית ישמחו לדעת גם שחלק מההכנסות נתרם לצדקה.

כתובת: Tottenham High Road 614

Untitled
הגאווה של טוטנהאם בלונדון

אם אתם לא רעבים, נסו את The Bricklayers Arms, אמנם אין כאן אוכל, אבל יש מבחר מכובד וטעים של בירות ושיכר. הקרבה לאצטדיון וכאמור מבחר המשקאות המכובד, הפכו את המקום לחביב האוהדים ועם הזמן הקירות התמלאו במזכרות ותמונות לרוב.

כתובת: High Road 803-805

פולהאם

אוהדיו של המועדון הלונדיני הוותיק ביותר בליגה, מתהדרים בפאב עתיק במיוחד, כזה שהוקם כבר ב-1929. The Eight Bells הוא פאב קטן ומלא אווירה, בו אוהדי פולהאם יכולים לראות כיצד קבוצתם לא זוכה בעוד תואר (למרבה הצער הישג השיא של הקבוצה היה המקום השני בליגה האירופאית ב-2010).

כתובת: Fulham High Street 89

לא יאמן, אבל פאב הבית השני של פולהאם עתיק אפילו יותר. The Golden Lion פועל כבר מסוף המאה ה-15 ואגדה מקומית טוענת שאפילו שייקספיר שתה כאן. בימים בהם לא מתקיים משחק, המקום ידידותי במיוחד למשפחות, אבל כשפולהאם משחקת בקרבן קוטג' מאות אוהדים מתנפלים על הבירה הזולה וזה לא המקום ליהנות בו מארוחה שקטה.

כתובת: Fulham High Street 57

אתר אינטרנט: http://www.thegoldenlionfulham.co.uk/

img_16113185987_195824410437397_4716673_n
שקט כל עוד אין משחק (קרדיט: האתר הרשמי)

ווסטהאם יונייטד

לפטישים אוהדים מסורים במיוחד, קולניים במיוחד ואלימים במיוחד. יש להם את אחד מהבסיסים החוליגנים המפורסמים בהיסטוריה, קבוצות אוהדים שלא לובשות את מדי הקבוצה ולפעמים אפילו לא מגיעות למשחקים. הם כאן בשביל להרביץ ואם לא לאוהדי הקבוצה היריבה אז לשוטרים או זה לזה. למרות שפאב של אוהדי ווסטהאם הוא לא המקום להריע בו לאוהדי הקבוצה היריבה, אחד המקומות הסבלניים יותר הוא The Green Man (אלא אם אתם אוהדי טוטנהאם או מילוול, אלה כנראה יחטפו מכות). זהו מקום מפגש של כמה מקבוצות האוהדים הרגועות יותר בשטח ויש כאן סיידר לא רע.

כתובת: Riding House 36
אתר אינטרנט: http://www.thegreenmanw1.co.uk/

את הרעש והצעקות שמגיעים מכיוון The Boleyn תוכלו לשמוע ממרחק כמה רחובות. סביר שלא באמת תוכלו להיכנס בדלת ביום המשחק, אבל לכאן באים בעיקר בשביל האווירה ופחות בשביל ארוחת הצהריים. לפני משחקים טעונים תהיה כאן נוכחות משטרתית מנחמת.

http://www.youtube.com/watch?v=rWpqGtJpJ1s
כתובת: 1 Barking Road

עוד פאב מיתולוגי הוא The Queens הסמוך. גם כאן אוהדים מתגודדים על המדרכה ושרים בקולי קולות. המלכה ראה כבר כמה קטטות קשות, אבל כיום האווירה בו נחשבת שקטה בדרך כלל. בכל מקרה, זו ההזדמנות לעשות חזרה גנרלית על כמה מלהיטי היציע הגדולים.

כתובת: Green Street

טיפים ואזהרות מסע:

  • כרטיסים למשחקי כדורגל בלונדון – היזהרו מספסרים, זה לא חוקי ועלול לסבך אתכם. עדיף לקנות באופן מסודר ואנחנו ממליצים על "קיקאוף", סוכנות כרטיסים ישראלית מומלצת ומהימנה, מציעה כרטיסים לכל המשחקים במחירים מעולים ללקוחות האתר: www.kickofftickets.com ; מספר ישראלי: 039122315; טלפון אנגלי Kickofftkts67@hotmail.com; 00-44-7538-892084
  • בימי משחק בית כדאי להגיע לפאב לפחות שעה לפני משחק. האוהדים המקומיים לא מגיעים לאצטדיון אחרי שנ"צ מרעננת, אלא אחרי כמה פיינטים בפאב הסמוך. כל הפאבים סביב לאצטדיון יהיו עמוסים הרבה לפני שריקת הפתיחה ולא תאמינו כמה מהר האנגלים שותים כשיש להם דד ליין.
  • תחנות הטיוב הסמוכות לאצטדיון מתמלאות באלפי אוהדים שיכורים עד מאד כמה דקות אחרי שריקת הסיום. אם הייתה שערוריית שיפוט או סתם משחק טעון במיוחד, אולי תוכלו לראות את קומץ החוליגנים המקומי בפעולה. אל תתגרו בהם, אין להם חוש הומור.
  • רוצים לראות את המשחק? כל דקה וכל מהלך? תעשו לעצמכם טובה ותישארו במלון. הפאבים עמוסים בעשרות ומאות אוהדים שהולכים והופכים שיכורים יותר עם כל נגיעה בכדור, הם צועקים, קופצים ועומדים על כסאות. השאלה אם היה נבדל או לא תלויה יותר באם השריקה נגדכם או בעדכם ולא במיקום של השחקן על הדשא.
  • הוא אמנם לא מזוהה עם אף קבוצה, אבל כאן, מסביב לשולחן עץ במרתף,  נוסדה התאחדות הכדורגל האנגלית, ה-FA. הקירות כמובן גדושים מזכרות נדירות ומקרינים כאן משחקים בלי לגלות העדפה ברורה לקבוצה זו או אחרת. The Freemasons Arms, כתובת: Longacre, Covent Garden 81-82.

מחפשים כרטיסים למשחק כדורגל בלונדון? כל הטיפים בכתבה הזו.


*לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

4 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

קניתי כרטיסים למשחק כדורגל ביום ראשון לאצטדיון וומבלי.
קראתי באתר שלהם, שאין אפשרות להכניס תיקים הגדולים מגודל A4 ועוד אזהרות רבות בנוגע להכנסת תיקים.
האם ידוע לך מהם הנהלים הברורים ?
בתור תיירים אנחנו מסתובבים עם תיקים ואפילו עם שקיות של קניות ולא ברור לי אם ניתן לאחסן את הציוד במקום כלשהו.

כמי שמגיע ללונדון בשבוע שבו ישוחקו שני משחקי חצי הגמר וגמר המונדיאל, האם יש המלצה לפאבים ספציפיים לראות בהם משחקים אלה?

תודה
מעוז

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...