הכי אנגלי שיש: טקסי תה בלונדון

זה יקר נורא וכל מה שתקבלו בתמורה יהיו כמה כריכונים ועוגיות, אבל טקס התה של לונדון הוא עדיין החוויה האנגלית האולטימטיבית

תה של צהרים, אפטרנון טי (Afternoon Tea) הוא מסורת בריטית בת מאות שנים. אי שם במאה ה-18 היה נהוג לאכול רק פעמיים ביום, אך האנגלים היו רעבים לנשנוש וכך הומצא טקס התה. במקרה זה, המילה תה אינה מציינת את המשקה, אלא ארוחה קלה שלרוב מתרחשת בשעות הצהרים.

המנהג נפוץ בתחילה בקרב המעמדות הגבוהים, האצולה האנגלית המאונפפת וגם כיום הוא שייך בעיקר להם. מועדוני החברים היוקרתיים של לונדון, שהכניסה אליהם מותנית בכמה אלפי פאונדים בשנה, נחשבים להיי-סוסייטי של לונדון ומקפידים לשמור על המסורת כפי שהייתה לפני מאות שנים. אחת מהביקורות על אותם מועדונים היא שכחלק מהמסורת הארכאית הם עדיין מסרבים להכניס אליהם נשים.

יוקרתי, מאונפף ומאוד מאוד אנגלי (קרדיט: Sandy Austin)
יוקרתי, מאונפף ומאוד מאוד אנגלי (קרדיט: Sandy Austin)

אז אם אין לכם כמה אלפים לשים בצד או שאתם במקרה שייכים למין היפה, תאלצו להסתפק במלונות ובתי הקפה המיוחדים שמייצגים את המסורת, בלי המועדון האקסקלוסיבי סביבה.

אלו לא עוד מסעדות בלונדון והאוכל הוא ממש לא העיקר, אבל גם לא תישארו רעבים כי כל עוד תבקשו ימשיכו להגיש לכם כריכונים, מאפים וסקונס מתוקים. הכלים המפוארים, ההגשה היוקרתית והאווירה הכל כך אנגלית יגרמו לכם להרגיש כמו בני מלוכה. לרובם, יש לציין, חשוב להזמין מקום לפחות שבועיים מראש.

היוקרתי ביותר: Ritz Hotel

חדר התה המיוחד של מלון ריץ' במרכז העיר הוא כנראה הכי קרוב שתגיעו לאצולה בריטית אמיתית. על רקע נגינתו של פסנתר הכנף ובין פסלי רנסנס וזרי פרחים רעננים, יגשו לשולחן מלצרים רציניים ויפרסו בפניכם מגוון מטעמים שאת כולם תוכלו לכלות בביס אחד. הכלים היוקרתיים מצופים זהב, קנקן התה עשוי כסף טהור וגם אתם תאלצו ללבוש את מיטב המחלצות בכדי להיכנס.

כתובת:  50Piccadilly W1J 9BR

טלפון: 44 20 7493 8181

מחיר: החל מ-£45 פאונד לאדם

חדר התה של מלון הריץ' (קרדיט: clogsilk)
חדר התה של מלון הריץ' (קרדיט: clogsilk)

הכי מעודן: Claridge's afternoon tea

 גם כאשר חדר התה של קלרידג' מלא, האווירה נשארת מאופקת ומעודנת. כולם מדברים בלחש ולמרבה ההפתעה זה דווקא נעים. המקום הכל כך ענוג הזה לעיתים כה עמוס עד כי נדרשת הזמנה של כמה חודשים מראש, אך אם אתם חוגגים מאורע מיוחד, זה בהחלט המקום. המאפים הצרפתיים הם ללא ספק גולת הכותרת.

כתובת: Claridge’s, Brook St, Mayfair, London W1K 4HR

טלפון: 44-20-7629-8860

מחיר: החל מ-£38 לאדם

סקונס פריכים (קרדיט Alpha)
סקונס פריכים (Alpha)

טוויסט תרבותי: Chesterfield Hotel Mayfair

בכל יום שבת השני בחודש, החצר היפייפיה של מלון צ'סטרפילד הופכת לגן עדן של כריכונים ומאפים מתוקים. הבידור של אותו צהרים יוקרתי כמובן בהתאם – דקלום שירה כמחווה לכל מאורע שנחגג באותה העת, בין אם זה יום נישואין או יומולדת. החריזה המשעשעת והפואמות האינטימיות מושכות לכאן בעיקר קהל מאוהב שנהנה להקדיש את השיר לבן או בת הזוג.

כתובת: 35 Charles Street, W1J 5EB

טלפון: 44-20-7491-2622

מחיר: החל מ-£25 לאדם

תה ונשירה (קרדיט:  rc!)
תה ונשירה (קרדיט: rc!)

מתוק מתוק: The Tea Rooms

בחלל ורוד עם כלים מצועצעים והרגשה בייתית מוגש תה צהרים מתוק במיוחד. זהו אחד המקומות הפחות יוקרתיים ועם זאת, האווירה המסוגננת ניכרת גם כאן בזכות המלצרים האדיבים והשירות המצוין. זהו גם אחד המקומות הזולים ביותר, כך שאם אתם רוצים להתנסות בחוויה מבלי לשלם כמה עשרות פאונד, זה המקום.

כתובת: 153-155 Stoke Newington Church Street N16 0UH

טלפון:  44-20-7923-1870

מחיר:  החל מ-£15 לאדם

טיפ קטן לסיום: כמו שכבר נאמר – האוכל אינו העיקר ולכן, נסו לספוג כמה שיותר את האווירה במקום – זו החוויה האמיתית

*לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

0 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...