הפיש אנד צ'יפס הכי טוב בעיר

כל מדינה בעולם מתגאה במנה של אוכל מהיר, שתושביה פשוט לא יכולים בלעדיו. לנו יש פלאפל, בלגים זוללים וופל, לגרמנים יש נקניקיות, לצרפתים את הקרפ ובאנגליה זהו ה-פיש את צ'יפס. בואו לגלות אוכל מהיר, טעים ולמרבה ההפתעה, גם איכותי

 

המהפכה התעשייתית היוותה שינוי עצום בחייהם של תושבי הממלכה ואחד מתוצאותיה הוא הצורך באוכל משביע שיוכן במהירות לפועלים שצריכים לשוב למפעל בזריזות. פיתוח מאסיבי של מערכת הרכבות אפשר הנעה של דגים טריים מכל קצוות האי ובמהרה גם הצ'יפס הגיע מאירופה והפך להיות חביב הקהל. כך נולד ה-פיש אנד צ'יפס – אוכל מהיר בכל מובן המילה.

בימנו, הצ'יפ שופ (Chip Shop), בסלנג המקומי, הוא שכלול של אותו דוכן עתיק, למכונה משומנת, תרתי משמע. שני המרכיבים העיקריים הם חמאה ושמן, ובניהם שוחים להם הדג והצ'יפס –  כך שאם דמיינתם לעצמכם ארוחת בריאות מלאת אומגה 3, אתם יכולים לשכוח מזה. עם זאת, קיימות מסעדות מקומיות אשר מייצרות גרסה מזינה ואיכותית יותר, מעין טוויסט יוקרתי למנה המסורתית.

images

דוכני הצ'יפי או הצ'יפר, כפי שהם נקראים אומנם נדחקו מעט בעשורים האחרונים לטובת ה-קבב שופ, מעין שווארמיה שהביאו איתם המהגרים המוסלמים אל העיר, אף על פי כן, הם מחזיקים בקהל מעריצים נאמן ובמכירות היסטריות שמגיעות למעל 225 מיליון מנות בשנה. לכאן מגיעים הבריטים לארוחת צהרים משביעה וזולה או אחרי לילה רווי אלכוהול, בכדי להספיג את יגונם במנה מלאת כל טוב והנה לפניכם כמה מן המקומות המומלצים ביותר:

Masters Super Fish

הוא כנראה המקום האנגלי ביותר מכולם. זוהי מעין מסעדת פועלים עם אוכל טרי, שלמרות הפופולאריות הצליחה להישאר אותנטית, צנועה וחסרת יומרנות. אל תיבהלו מהמראה החיצוני המעט מוזנח והצוות שכבר שכח איך לחייך –  המנות מצוינות, משתלמות ומאוד טעימות. אולי כמחווה לימי הצנע, מוגשים לצד הדג הפריך והצ'יפס העבה-עבה גם בצל קלוף ומלפפון חמוץ תוצרת בית.

( 191Waterloo Rd   SE1 8UX; שני-שבת 15:00-12:00, 22:30-17:00, סגור בראשון)

הסניף של Poppies בקמדן טאון

מזכיר במידה רבה דיינר אמריקאי נוסטלגי ובו ההרגשה הידידותית, המשפחתית אפילו, היא חלק מהקסם. הדגים טריים ומוגשים בתוספת צ'יפס ואפונה מעוכה, עוד תוספת בריטית עתיקת יומין. אם לקחתם לדרך תקבלו את המנה על מצע של נייר עיתון, כמו בימים הטובים ואם בחרתם לשבת, בואו בשעות הערב ואולי תזכו גם להופעה מטעם להקה מקומית.

( 30Hawley Crescent NW1 8NP; כל יום 23:00-11:00)

box

מוסד ידוע נוסף הוא Kerbisher & Malt

בשפרדס בוש, אשר מנת הדגל שלו נבחרה לטובה ביותר בכל הממלכה. שולחנות העץ וכיסאות המתכת לא נועדו לאכלס סועדים לארוחה מתמשכת, אך האווירה בהחלט מזמינה ביותר. המחיר מזמין גם הוא ומתחיל ב- £4למנה עיקרית ולצדה שתי תוספות מבורכות – רוטב טרטר מצוין וגוואקמולי. גם מנת הקלאמרי מומלצת ביותר, במיוחד למי שצרבת היא לא בעיה עבורו.

( 164Shepherds Bush Road W6 7PB; כל יום 21:00-12:00, סגור בשני)

המסעדה הקטנה של Fisher’s

נחשבת לאחת המצליחות בעיר, כנראה בזכות הדגש על מרכיבים טריים ואיכותיים. כנראה שגם לא הזיקה לפופולאריות הקרבה לאצטדיון הבית של מועדון הכדורגל פולהאם, שאוהדיו נוהגים לסיים כל משחק בצלחת מלאה. כבר משנות ה-80 מתבשלים כאן מטעמים בתוך שמן עמוק, אך כיום ניתן לבחור גם באופציה בריאה יותר של דג מאודה. מבצע משתלם במיוחד מוצע למי שיגיע בין השעות 18:30-12:00 ובו תקבלו דג קוד קטן, צ'יפס ושתייה בעלות של 7.95£ בלבד. באותו מחיר אך בכל שעה של היום, תוכלו לבחור במנת חזה עוף מוצלחת עם צ'יפס וסלט.

( 19Fulham High Street SW6 3JH; כל יום 15:00-12:00, 23:00-17:30)

The Fishbone

הסמוך לריג'נט פארק היה ידוע בעבר ליודעי ח"ן בלבד, אך הצליח בשנים האחרונות לפרוץ אל התודעה הקולקטיבית. העיצוב האקלקטי מורכב מקירות בצבע בורדו, ציורים של דגים עם כיתוב ביפאנית, נורות צבעוניות ועוד המון דברים ממש לא קשורים. זה לא מפריע לשירות להיות אדיב במיוחד וגם איכות המזון מדברת בעד עצמה ומושכת לכאן קהל קבוע ונאמן. מנת הדג בגריל תזכיר לכם טעמים נשכחים של מסעדה ביפו העתיקה ויש גם חומוס עם פיתה, למקרה שממש התגעגעתם הבייתה. הנועזים יזמינו גם פיש קייק (בתרגום חופשי: עוגת דג), מנה בעלת טעם נרכש ואחת האהובות ביותר על המקומיים (קצת כמו הגפילטע פיש שלנו?).

(W1T 6NF 82 Cleveland Street; שני-שישי 22:00-11:30, שבת 22:00-16:00)

סגנון קצת יותר יוקרתי ומעודן תמצאו ברשת fish! kitchen ולה 4 סניפים ברחבי העיר, שלוש מסעדות ודוכן טייק-אווי אחד בבורו-מארקט (Borough Market). המסעדות מתהדרות בעיצוב מודרני ומושקע ומלבד המנה המקורית, מוגש כאן מבחר גדול של פירות ים בסגנונות שונים (נגיד, עטופים בבייקון) וגם ארוחות בוקר ובראנץ' מפנקות (חמישי-שבת). לקינוח הזמינו טופי פודינג ולא תצטערו.

(58 Coombe Road  KT2 7AF; שלישי-שבת 22:00-12:00)

fish_kitchen

Olley's

המתוקה גם היא מציעה מזון קצת פחות מהיר וקצת יותר איכותי. במסעדה שכולה אבן ועץ, מבחר עצום של סוגי דגים ותוספות ובימים שני ושלישי המקום מציע מנות נטולות גלוטן. בשעות הצהרים כדאי להזמין את מנת הצדפות והצ'יפס שתתקשו לסיים, במחיר משתלם של £5.5 ולא לשכוח לקנח במנה אחרונה ולטעום גם מיין הבית. לכשנאמר – אחר צהרים של פורענות. (65-69 Norwood Road SE24 9AA; כל יום 15:00-12:30, 22:00-17:00, בשני רק אחה"צ)

(הכתבה שלנו הופיעה במקור בעכבר עולם)

*לעדכונים שוטפים על הנעשה בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

2 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

היי,
מהם הדגים שמהם עשויים ה"פיש אנד צ'יפס?
והאם כתוב בתפריט של המסעדה/דוכן אוכל מהו הדג המטוגן?
תודה.

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...