לילה מיוחד בלונדון

העיר זו היא הרבה יותר ממה שחשבתם. חתרנית, מהפכנית ובעיקר ממש מוזרה. הנה כמה מהדברים הכי הזויים שיש לה להציע

 

ארכיטקטורה עוצרת נשימה: Neasden Temple

אם הייתם בלונדון יותר מיומיים בוודאי כבר נתקלתם בכל סוגי הכנסיות: מגותית ועד ויקטוריאנית, מימי הביניים ועד הרנסנס. עכשיו, הגיע הזמן לראות ארכיטקטורה מדהימה, אך לגמרי אחרת – מקדש הינדו העצום שעד לפני כמה שנים גם היה הגדול ביותר מחוץ להודו. המקדש עשוי אבן סיד ושיש לבנים ומעוטר בסגנונות המזרח, בגילופים ופסלים קטנים ומדויקים. מגיעים לסגוד לאלים, מאות מאמינים מידי יום, אך זהו עדיין אחד הסודות השמורים של העיר. הכניסה חינם ובפנים ישנה גם תערוכה קטנה ומעניינת אודות סודות ההינדואיזם בעלות של £2 בלבד.

אתר: londonmandir.baps.org
כתובת: 105-119 Brentfield Road

פשוט מדהים (קרדיט:Nikkul)

ההצגה הכי טובה בעיר: Hyde Park Speaker's Corner

בדיוק כמו הפינה המפורסמת בסנטרל פארק, גם לכאן מתקבצים מידי יום "נואמים" מכל הסוגים, שהגיעו להרביץ בכם קצת תורה. החל מחסרי בית משועממים, משוררים מתחילים, מספרי סיפורים וקומיקאים, מחזירים בתשובה ולפעמים גם פוליטיקאים, שהחליטו לרדת אל העם. כל אחד מהם ינסה לשכנע, להסביר, להצחיק, לבדר או להציע הצעות משונות וכל אחד מכם מוזמן להקשיב, לענות או לעלות לדבר אחריו. אין ספר חוקים, אך נהוג להקשיב עד הסוף ולא להפריע וכמו כל דבר בלונדון – יש גם תור מסודר. המסורת החלה עוד בשנת 1866 והיוותה מעין תחלופה רגועה להוצאות להורג שהיו מתרחשות כמאה שנים קודם לכן. היום תמצאו אותה בקצה הצפון-מזרחי של הייד פארק.

מורבידי אך מרתק: בתי קברות בלונדון

קבורים בהם פוליטיקאים חשובים, סופרים ומשוררים, פילוסופים ומדענים, אך הם גם מקום יפייפה ורגוע בפני עצמו. גינות מטופחות, מצבות מושקעות, מתחמי קבורה מרשימים בעלי כמה קומות, ארכיטקטורה ואומנות באמת מדהימה. הנה כמה מהידועים ביותר:

Highgate Cemetery: חפשו את קברו המהולל של קארל מארקס ואת יוצר מדריך הטרמפיסט לגלקסיה, דאגלס אדמס.

Brompton Cemetery: בית הקברות האהוב על הוליווד, ששימש בין השאר כסט בסרטו של טים ברטון "למצוא את ארץ לעולם לא" ובסרטו של גיא ריצ'י "שרלוק הולמס".

Kensal Green Cemetery: מקום מנוחתם של מעל לרבע מיליון איש ואישה. ידוע בעיקר כאהוב על ההיי סוסייטי של העיר ולכן, מעוצב ומטופח במיוחד.

JohnArmagh
הכניסה המפוארת לשדרה המצרית ב-Highgate (קרדיט: JohnArmagh)

לאכול בגדול: Circus

אקרובט מתנדנד על חבל תלוי מן התקרה, הוא עושה פליק-פלאק לאחור, נוחת באלגנטיות לידכם ומגיש את המנה העיקרית. זה בערך מה שקורה במסעדה המוזרה הזו וגם: רקדניות קברט במופע מלהיב, להטוטני אש, אנשי גומי ועוד רבים אחרים שיופיעו לפניכם בזמן שאתם זוללים סטייק ותפוחי אדמה. וכדי להוריד את האוכל? כולם עולים על השולחנות ומתחילים לרקוד. כוס יין וארוחת 3 מנות ב- £50וסגרתם ערב מהסרטים.

אתר:  http://circus-london.co.uk
כתובת:  27-29Endell Street

מתחמם, חם, לוהט! (CIRCUS)

חיי לילה: HOTTUB CINEMA

זה לא קורה כל יום, אפילו לא כל חודש, אבל מידי פעם הפעילויות המוזרה הזו מתקיימת על גגותיה של העיר. בריכות ג'קוזי קטנות וחמימות מוצבות אל מול מסך ענק שמקרין סרט כזה או אחר. מלצרים בחליפות מצחיקות יגישו לכם שתייה ופופקורן ולכם רק נותר להישען אחור וליהנות מההצגה. התעדכנו במועדי האירוע הבא באתר: hottubcinema.com.

HTC1
הקצף על חשבון הבית (HOTTUBCINEMA)

טיפ קטן לסיום: להמלצות נוספות לפעילות לילית מהנה ויוצאת דופן, לחצו כאן

*לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

14 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

היי המלצת פה על מסעדת "circus" נשמע מגניב במיוחד..האם שווה לדעתך להיות שם בערב הסילבסטר?

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...