חגים, אירועים ופסטיבלים

בכל עונה ובכל חודש משהו טוב קורה כאן. בואו לגלות את הפסטיבלים המפוארים, החגים המרתקים והאירועים החשובים ביותר בעולם. הכניסה לרובם, כיאה לבירה האנגלית, חינם

ינואר

תהלוכת השנה החדשה (New Years Day Parade)

תאריך: 1.1; שעה: 12:00

מבין כל אותם פסטיבלים בלונדון זהו אחד הגדולים והמרשימים ביותר. התהלוכה היא אירוע אליו מגיעים יותר ממיליון צופים לחגוג יחד את תחילתה של השנה החדשה. המצעד המפורסם והצבעוני, מתחיל אל מול מלון ריץ' (Ritz), ממשיך לכיכר טאפלגר וכיכר פיקדילי (Piccadilly) ומסתיים בביג בן עם מופע זיקוקים מרהיב וכמה עשרות דוכני אוכל והופעות לכל המשפחה.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
אם לא תגיעו מוקדם זה מה שתראו

 פברואר

ולנטיין דיי (Valentine's Day)

תאריך: 14 בפברואר; כל היום

יום האהבה העולמי, על שם הקדוש הנוצרי ולנטיין הוא אירוע שתופס את כל הגברים של לונדון במבוכה. באותו יום, כל אלו ששכחו להביא משהו לאהובה יתרוצצו אחוזי אמוק מחנות השוקולדים לחנות התכשיטים ובחזרה לחנות הבובות המתוקות. אתם, לעומת זאת, תוכלו ליהנות מכל האטרקציות שיש לעיר להציע לאוהבים: מסעדות בלונדון יציעו מתפריט ולנטיין מיוחד (אל תשכחו להזמין מקום מראש), שיט רומנטי על התמזה, סיורים זוגיים ועוד ועוד..

מרץ

הפסטיבל הרוסי של לונדון (Maslenitsa Russian Festival)

תאריך: 16 במרץ; שעות: החל מ-12:00; אתר רשמי

המסלניצה הוא חג רוסי עתיק המסמל את תחילת תקופת התענית הנוצרית ואת סופו של החורף הקר ובואו של האביב. כיאה לעיר רב תרבותית, לונדון מאמצת את החגיגות במגוון פעילויות שיתרכזו בכיכר טרפלגר (Trafalgar Square). כמו הרבה פסטיבלים בלונדון גם כאן יהיו הופעות רחוב ומופעי מוזיקה, דוכני אוכל וצעצועים מסורתיים, ופעילויות לילדים. מאכל החג המסורתי הוא הפנקייק והמשקה האהוב הוא כצפוי, וודקה.

מצעד פטריק הקדוש (St Patrick's Day Parade and Festival )

תאריך: 17 במרץ; החל מ-12:00

סנט פטריק דיי, חגה הלאומי של אירלנד, נחגג ברוב פאר והדר במרכז העיר של לונדון. פתאום העיר כולה מתחילה לאמץ מבטא אירי, לשתות המון גינס וכמובן ללבוש כל דבר בצבע ירוק. המצעד הרשמי שעובר דרך כיכר טפלגר הוא הילולה גדולה ובה ייצוג לכל אחד מ-32 המחוזות של אירלנד. חוץ ממנו יהיו הופעות רחוב, דוכני אוכל וריקודים אירים מסורתיים. מסעדות בלונדון מתכוננות לאירוע עם תפריטים מיוחדים של אוכל אירי מסורתי והפאבים של לונדון יציעו הנחות משמעותיות על הגינס והוויסקי.

St Patrick's Day 2011 - 01
רחובות לונדון נצבעים ירוק (קרדיט: garryknight)

מרוץ הסירות (The Boat Race)

תאריך: 31 במרץ; שעות: 16:30; אתר רשמי

מרוץ הסירות השנתי בין שתי האוניברסיטאות המובילות בעולם, אוקספורד וקיימברידג' מתקיים כבר מעל ל-180 שנים. זוהי מסורת עתיקה שלוקחת את התחרות בין האוניברסיטאות האנגליות אל מחוץ לכותלי האולם ואל תוך נהר התמזה. בכל שנה מגיעים כרבע מיליון איש לצפות ולעודד והדרמה תמיד בשיאה. התוצאה עד כה היא 81 ניצחונות לקיימברידג' ורק 76 פעמים לאוקספורד, אבל היא מקווה לחזור השנה ובגדול. מתחילים ב-Putney Bridge ומסיימים ב­-Mortlake וכל העניין נמשך כרבע שעה אז אל תאחרו.

206584525_157c5fd6c6
תמיד צמוד ומותח (קרדיט: Kol Tregaskes)

חג הפסחא (Easter)

תאריך: 30 במרץ-2 באפריל; שעות: מהבוקר ועד הערב;

בכל שנה מתרחש מיום שישי (Good Friday) ועד יום ראשון  (Easter Sunday) – חג האיסטר. אירועי חג הפסחא בלונדון כוללים עשרות פעילויות מהנות לילדים ומבוגרים. במרכז London Wetland  יוקמו פינות ליטוף של ברווזים וארנבים קטנים ויגיעו ליצנים ובובות ענק לבדר את הילדים הקטנים. מאחר וזהו חג נוצרי, הכנסיות יובילו את החגיגות עם שלל דרשות, מזמורים וקונצרטים מיוחדים. מוזיאונים בלונדון יצטרפו גם הם לאווירה עם פעילויות למשפחות וילדים וכמובן,  מסורת החיפוש אחר ביצי הפסחא תתקיים בגנים ובפארקים הציבוריים (בין השאר ב-Cutty Sark  ו-Kew Gardens) החנויות יתמלאו ממתקים בצורת ארנב ובאזור SouthBank  וב- Cavendish Arms יתקיימו שני שווקי שוקולד מתוקים.

שימו לב – חלק מהאטרקציות המרכזיות של לונדון יהיו סגורות במהלך החג ויש לבדוק באתר שלהן (כל מקום לגופו). כמו כן, הממלכה כולה תהיה בחופש משישי ועד יום שני אז קחו בחשבון תורים ארוכים מהרגיל לאטרקציות. ביום ראשון (Easter Sunday) החנויות יהיו סגורות והתחבורה הציבורית תעבוד במתכונת מצומצמת.

מה לעשות באיסטר ? הנה כמה רעיונות:

יום שישי, 30 במרץ

הפסיון של ישו – הפקת ענק בהשתתפות מאות שחקנים בכיכר טרפלגר הממחיזה את ימיו האחרונים של ישו. החל מ12 בצהרים ועד 3.

מיסת חג הפסחא – מלבד חג המולד זהו החג החשוב ביותר לנוצרים והכנסיות המרהיבות של לונדון מרימות דרשות מושקעות במיוחד. זו גם הזדמנות לבקר בווסטמיניסטר אבי ללא תשלום! פרטים פה

פסטיבל האביב: פסטיבל בסגנון האוקטוברפסט הגרמני עם הופעות מוסיקה חיות, עשרות סוגי בירה, אוכל טוב ואווירה חגיגית. £17 לכרטיס, פרטים פה

יום שבת 31 במרץ

מסורת פסחא היא "חפש את המטמון" כשהמטמון הוא ביצים צבעוניות. הילדים יקבלו מפה ורמזים ויצאו לחפש את הביצים המוחבאות. יש מספר אירועים מאורגנים וחינמיים ברחבי העיר – בדרום ; בדרום-מזרח ; ביריד הפסחא של מוזיאון ההורנימן.

יום ראשון, 1 באפריל

מסיבת רחוב עצומה באחד האזורים הכי חמים בלונדון – שכונת בריקסטון. עוד פרטים על השכונה בכתבה הזו, וכל מה שצריך לדעת על המסיבה בלינק הזה

אפריל

המרתון של לונדון (London Marathon)

תאריך: 21 באפריל, שעה: 9:00; אתר רשמי

זהו אחד המרכזיים מבין מאות אירועים חשובים בלונדון. 35,000 משתתפים שירוצו קצת יותר מ-42 ק"מ וכל ההכנסות קודש לצדקה מיוחדת שמתחלפת מידי שנה. הרצים יוצאים בשלושה מסלולים שונים אשר כולם יפגשו בנקודת הסיום שנמתחת אל מול ארמון באקינגהאם. כדאי להתעדכן באתר האינטרנט על המקומות הכי טובים לצפות במרתון, שכן הם משתנים מידי שנה.

4558691409_a16f446a55
ממשיכים לרוץ גם בגשם (lewishamdreamer)

ראש השנה הסיקי  (Vaisakhi)

תאריך: 14.4; שעות: החל מ-10:00

כעיר רב תרבותית לונדון מכבדת את כל העמים וכל הדתות ושמחה לחגוג איתן יחדיו. כמו חגיגות סנט פטריק דיי האירי והפסטיבל הרוסי גם ראש השנה הסיקי מקבל מקום של כבוד בכיכר טרפלגר עם מבחר של מופעים מסורתיים, דוכני אוכל וכמובן, פעילויות לכל המשפחה.

מאי

פסטיבל התעלות (Canalway Cavalcade)

תאריך: 4-6 במאי; שעות: מהבוקר ועד הערב; אתר רשמי

הסירות הארוכות שעוגנות לאורך התעלות של לונדון מתארגנות ליומיים של חגיגות אנגליות אמיתיות, כולל הרבה ליטרים של בירת איל (Ale), ריקודים ופעילויות לכל המשפחה. פסטיבלים בלונדון הם לרוב אירועים רבי משתתפים, אך זהו אחד המצומצמים אליו מגיעים אלפים ולא מיליונים. האירוע נערך במתחם שזכה לשם ונציה הקטנה (Little Venice) ונמצא בין Blomfield Rd ו-Warwick Ave.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
בתי הסירות

פסטיבל הבובות של קובנט גארדן (Covent Garden May Fayre & Puppet Festival)

תאריך: 12 במאי, שעות: מהבוקר ועד הערב; אתר רשמי

אירועים בלונדון לכל המשפחה אינם מחזה נדיר אך זהו אחד המובילים המשלב בין מופעי בובות, רקדנים ואקרובטים, ליצנים ואפילו נגנים מקצועיים שמאוד אוהבים מוזיקת פולק. האירוע נערך מול כנסיית סיינט פול (St Paul Church) בקצה הדרומי של קובנט גארדן. תבואו, יהיה שמח!

מוזיאונים אחרי החשיכה (Museums at Night)

תאריך: 18-16 במאי; שעות: החל מ-18:00 ועד השעות הקטנות; אתר רשמי

חגיגה של היסטוריה, מדע, תרבות ואומנות בכל רחבי העיר. המוזיאונים של לונדון וגם הגלריות פותחים את שעריהם הרבה אחרי שעות הפתיחה המסודרות, אל תוך הלילה. אירועים מיוחדים שמתאימים לשעות החשיכה ופעילויות לכל המשפחה, מושכים קהל של אלפים להגיע דווקא באיחור אופנתי.

יוני

מצעד יום ההולדת של המלכה (The Queen’s Birthday Parade)

תאריך: 15 ביוני; שעות: החל מ-10:00; אתר רשמי

זה לא באמת יום ההולדת של אליזבת, אבל כבר מאות בשנים חוגגת הממלכה יום-הולדת קבוע למלכיה. המצעד הרשמי הוא הזדמנות לראות את השומרים המלכותיים מחוץ לגבולות הארמון כשהם רכובים על סוסים אציליים לאורך רחוב Horse Guards. כולם שוכחים מפוליטיקה ומתאספים לראות את המצעד המרשים ולחוש יחד גאווה לאומית אמיתית. כשמדובר על פסטיבלים מומלצים בלונדון, זהו ללא ספק אחד מהם וכדאי להגיע מוקדם ולתפוס תצפית טובה.

Trooping the Colour: The Queen's Birthday Parade
יחי המלכה (קרדיט: Cristiano Maia)

פסטיבל סרטים ישראלים (Seret Film Festival)

תאריך: 21-11 ביוני; אתר רשמי

פסטיבל Seret מביא לקהל המקומי טעימה קטנה מהסרטים והסדרות הישראליות המצליחים ביותר של אותה שנה. כמעט תמיד אלו הפקות אשר היו מועמדות לפרסים החשובים בעולם החל מהאוסקר ועד פסטיבל קאן והאמי, אז אם פספסתם יש לכם הזדמנות לראות אותם בפסטיבל המוקדש כולו ליצירה ישראלית.

 יולי

פסטיבל לונדון (City of London Festival 2013)

תאריך: 23 ביוני-26 ביולי; שעות: התעדכנו ברשימת האירועים באתר הרשמי

פסטיבל לונדון השנתי הוא חודש מלא חגיגות ובו כל העיר לוקחת חלק. ממסעדות שמציעות תפריט לונדוני מקורי ועד רחובות שלמים שהופכים לתיאטרון אחד גדול ומירידים ותהלוכות ועד קונצרטים קלאסיים בכנסיות העיר. עשרות מופעים, הרצאות, סיורים וכמובן מגוון פעילויות לכל המשפחה.

אליפות ווימבלדון Wimbledon Championships))

תאריך: 24 יוני- 7 יולי; התעדכנו בטורנירים באתר הרשמי

אם הגעתם ללונדון וכולם לובשים לבן, כנראה שהגעתם בדיוק בזמן לחזות בטורניר הטניס הוותיק והחשוב ביותר בעולם. הטורניר נקרא על שם המקום בו הוא מתקיים – פרבר ווימבלדון, אי שם בדרום לונדון. כרטיסים למקומות הטובים באצטדיון מחולקים בהגרלה כמעט שנה לפני האירוע אבל אם תגיעו מוקדם ותעמדו בתור ארוך אולי תוכלו לתפוס מקום ביציעים החיצוניים.

859174729_17a5d415b6
לראות את זה קורה בלייב (קרדיט: Kol Tregaskes)

אוגוסט

פסטיבל האוכל של לונדון (Foodies Festival)

תאריך: 19-17 באוגוסט; שעות: 19:00-11:00; אתר רשמי

פארק באטרסי (Battersea Park) הופך בכל אוגוסט לקרנבל קולינארי. אירועים מרכזיים בלונדון הם לרוב חינמיים אך זהו פסטיבל בתשלום (15 פאונד למבוגר ו-10 לילד) מאחר ומגיעים לכאן מיטב השפים הבריטים. בניגוד לטעם העיר של ישראל, כאן המיקוד הוא בסדנאות בישול ואפייה שמועברים על ידי המומחים בתחום.

7817444422_9e86d5e9af
מורידים את האוכל (קרדיט: talk2santosh)

פסטיבל הבירה (The Great British Beer Festival)

תאריך: 11-7 באוגוסט; שעות: 22:30-17:00; אתר רשמי

אין מי שאוהב את הבירה שלו כמו הבריטים ולכן, את פסטיבל הבירה הם חוגגים במלוא הרצינות (לפחות עד שהם מתחילים לשתות). מעל 800 סוגי איל, בירה וסיידר מקומיים יוצעו לטעימה ויהיו גם דוכני אוכל להטביע את האלכוהול. פסטיבלים בלונדון הם לרוב חגיגה לכל המשפחה, אך לכאן רצוי שלא להביא ילדים קטנים. גם במקרה זה הכניסה בתשלום, 8 פאונד ליום או 23 פאונד לכל ימי החגיגות.

אוקטובר

חג האורות דיאוולי (Diwali in London)

תאריך: 28 באוקטובר; שעות: החל מ-10:00; אתר רשמי

ניצחון האור על החושך הוא חג הינדי מסורתי אשר נחגג בכל רחבי העולם. בלונדון מתגוררת קהילה הודית עצומה ולכן, החגיגות כאן הן מיוחדות במינן. בכיכר טרפלגר יהיו מופעים צבעוניים, פעלולים עם אורות ואש, דוכני רחוב והופעות מוזיקאליות וריקודים ממיטב מסורת ההינדו. למרות הקור, כדאי להגיע.

נובמבר

ליל המדורות (Bonfire Night)

תאריך: 5 בנובמבר; שעות: החל מרדת החשיכה

אי שם במאה ה-17 ניסה חייל בריטי בשם גיא פוקס לפוצץ את ארמון וסטמיניסטר ולרצוח את המלך ג'יימס. במקום, הוא הצליח לפוצץ כמה מחברי הקנוניה ומאז חוגגת הממלכה את כישלונו בהבערת מדורות בכל השטחים הפתוחים בעיר. מבחינת אירועים חשובים בלונדון זהו אחד השובבים ביותר שמלווה גם במטחי זיקוקים מאולתרים אל תוך הלילה. במסגרת הפסטיבל שורפים החוגגים בובה של חייל במה שזכה לשם ליל גיא פוקס.

6317451009_50d679dbde
ל"ג בעומר הבריטי (קרדיט: David Davies)

תהלוכת ראש העיר של לונדון (Lord Mayor's Show and Fireworks )

תאריך: 9 בנובמבר; שעות: החל מ-11:00; אתר רשמי

ירידים בלונדון הם כמעט תמיד עניין עליז, אך מקרה זה הוא בכלל עניין של מסורת. מתחילת המאה ה-13 הלונדונים מברכים את הלורד של העיר בחגיגות שנמשכות יום שלם (אגב, הלורד המכהן הוא מספר 686). תהלוכה חגיגית של אלפי משתתפים בתלבושות מרהיבות תכלול תזמורת צועדת, מטס מרשים וזיקוקים ותצא מכיוון Mansion House עד ל-  Royal Courts of Justice (כ-5 ק"מ). יגיעו לצפות לא פחות מחצי מיליון איש, אז כדאי להגיע מוקדם ולתפוס מקום עם ראות טובה.

חג ההודיה (Thanksgiving Day London)

תאריך: 22 בנובמבר; כל היום

למרות שזהו אינו אירוע חשוב בלונדון כמו שהוא נחגג בארצות הברית גם כאן משפחות נאספות לארוחת חג מסורתית. מסעדות בלונדון ובתי מלון יציינו את החג גם הם עם תרנגול הודו ממולא, כרוב ניצנים ופירה תפו"א. בבוקר ובצהרים החנויות במרכז העיר יתקשטו ויציעו מבחר מוצרים בהשראת החג.

פסטיבל החורף (Winter Wonderland)

תאריך: 23 בנובמבר – 6 בינואר; שעות: כל היום; אתר רשמי

האיזור של הייד-פארק הופך לפארק שעשועים ענק ובו רכבות הרים ושאר מתקנים מסעירים, הרפתקאות לילדים קטנים, דוכני אוכל וממתקים, רחבת החלקה על הקרח (הגדולה ביותר בלונדון) ועוד עשרות פעילויות לכל המשפחה. לא לפספס!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
הסיכויים שלכם לזכות עומדים על 20% אבל זה עדיין כיף

דצמבר

חנוכה בלונדון (Festival Fun: Hanukah)

תאריך: תלוי בתאריך העברי, ב-2014 זה יוצא 16-24 בדצמבר; אתר רשמי

חנוכה בלונדון הוא ללא ספק אירוע שכדאי לקחת בו חלק. פסטיבל חנוכה של המוזיאון היהודי בקמדן הוא חגיגה לכל המשפחה עם משחקים ופעילויות לילדים וגם תחרויות למבוגרים שובבים. סופגניות, חנוכיות , שירי חג במבטא בריטי ושאר שמחות.

 חג המולד בלונדון (Christmas)

תאריך: מתחילים לחגוג כבר בתחילת דצמבר וממשיכים עד ה-25 לחודש

אחת המועדים הכי יפים לבקר בעיר שכולה הופכת מופע אורות מרשים, שווקים מיוחדים, מזמורים בכנסיות ועוד מאות אירועים נוספים. מידע מפורט על כל אירועי הכריסמס בלונדון לחצו כאן.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
אפילו הבתים מתקשטים

בוקסינג דיי (Boxing Day)

תאריך: 26 בדצמבר; שעות: 22:00-8:00

לפני חג המולד, חנויות בלונדון משקיעות מאות מיליוני פאונד בקנייה של מלאי עצום שממנו תמיד נשארים עודפים. מאותם עודפים צריך להיפטר אחרי עונת החגים ולכן ביום שאחרי הכריסמס, המחירים יורדים בעשרות אחוזים. בגדים, תכשיטים, כלי בית, רהיטים, מוצרי חשמל ואפילו טלפונים ניידים כולם משתתפים בטירוף שזכה לשם בוקסינג דיי. במהלך אטרף השופינג שאחרי חג המולד כל העיר יוצאת לפשוט על החנויות של אוקספורד וריג'נט ועל הקניונים הגדולים של העיר. צפו להנחות מטורפות אך גם לתורים ארוכים.

מופע הזיקוקים בערב השנה החדשה (New Year's Eve Firework Display)

תאריך: 31 בדצמבר; שעה: 24:00

אין כמו להתחיל את השנה עם מופע זיקוקים מרהיב בשמי העיר. חמש דקות שלמות של יופי עוצר נשימה על רקע פעמוני הכנסייה שמצלצלים לכבוד השנה החדשה. הזיקוקים נשלחים אל האוויר מהאזור של הביג-בן והלונדון איי, אבל אפשר לראות אותם בניחותא מפארק סנט גיימס. אם בחרתם להצטופף עם מאות אלפי האנשים במתחם שליד כנסיית ווסמיניסטר אבי דעו שעליכם להגיע כשעה קודם משום שברגע שהאזור מתמלא, נסגרים השערים והכניסה אסורה.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
חוויה נדירה

*לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

8 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

שלום,
איזה שווקים נפתחים כבר בסוף נובמבר החל מה- 20 לנובמבר?
תודה

שלום הדס
באתי לבקר והאתר שלך נפלא ועוזר
הלינק להיום לא עובד:
http://www.makedoandmendclothing.com/about/

אשמח לדעת מה מעניין לימים הקרובים
וחג פשמח שמח

היי שאלה ב1.1 את חושבת שהשווקים יהיו פתוחים?

הי אני וחברה שלי נוסעים ללונדון ב31/12 האם ב1/1 העיר סגורה מלבלב המצעד?

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...