טיסות זולות ללונדון – המדריך השלם

התייר הישראלי ידוע בחיפושיו אחר הדיל הזול והמשתלם ביותר. וחברות התעופה מצידן יודעות זאת היטב ומנסות כמיטב יכולתן לפתות אותנו התיירים לבחור דווקא בהן ולא במתחרות. אולם, כשמחפשים את הדיל המושלם לטיסה שלכם ללונדון, חשוב לקרוא גם את האותיות הקטנות.

(מאת: ניבי נאור, לכי חפשי)

איזי ג'ט (easyjet): האופציה הכי זולה?

חברת איזיג'ט ידועה במחירים הזולים שהיא מציעה לנוסעיה מצד אחד, ומצד שני ברמת שירות בסיסית ביותר. כדי להוזיל את מחירי הכרטיסים, הטיסות שהיא מפעילה מישראל מגיעות לשדה התעופה לוטון. מהעיר יקח לכם בערך שעה להגיע לשם (כמו להית'רו) אך בעוד שלהית'רו מגיעה ישירות הרכבת התחתית (טיוב), מלוטון תצטרכו לקחת רכבת רגילה או אוטובוס מאחת מהתחנות המרכזיות בעיר. כמו כן, מרבית הטיסות נוחתות בשעות מאוחרות למדי בלונדון, ומשם מצפה לכם מסע של חצי שעה לפחות עד למרכז לונדון ברכבת או באוטובוס. הטיסות חזור, לרוב ממריאות בשעה 9, 11 או 12 בבוקר, כך שתצטרכו לעזוב את העיר בשעה מוקדמת  – גם כן באמצעות רכבת או אוטובוס, כדי להגיע בזמן לשדה ולהספיק גם לעלות לטיסה וגם לבקר בחנויות הדיוטי פרי. ועוד לא אמרנו שום דבר על המחיר.

מחיר הבסיס של איזיג'ט בחודשי הקיץ הוא כ-250$ לכיוון (כלומר כ-500$ לטיסה הלוך ושוב) וזה בהתחשב שהטיסה אינה ביום שבת או ראשון כי אז המחירים עולים בכמעט 100$ לכרטיס. אם תרצו לשלם באמצעות כרטיס אשראי תצטרכו להוסיף כ-10$ נוספים. אם תרצו גם לקחת אתכם מזוודה, ולא רק תיק קטן (גודל 55X40X20) תיאלצו להיפרד מכ-50$ נוספים (חצי מחיר אם שילמתם מראש ולא בשדה תעופה), ותמורת הזכות לעלות ראשונים למטוס ולזכות במושב מסומן – בין 5$ למושב רגיל ועד 20$ למושב בקדמת המטוס עם מרווח גדול לרגליים. אחרי כל התוספות הללו, ובתוספת מחיר נסיעה ברכבת ללונדון, המחיר יכול לטפס לכמעט 650$ לאדם, וגם זה – רק אם לא תקנו שום דבר לאכול או לשתות בטיסה, כי גם הארוחות הן בתוספת תשלום.

בריטיש איירוויז (British Airways): לא מה שחשבתם

חברת התעופה הבריטית תמיד נתפסת בעינינו כיקרה להחריד, על לא עוול בכפה. במהלך יולי מציעה החברה טיסות ישירות לנמל התעופה הית'רו במחירים של החל מ-660$ לאדם, וכמו בכל טיסה סדירה המחיר כולל מזוודה, תיק יד, מושב מסומן, ארוחה ומשקאות. החיסרון היחיד הוא גם כן שעות הטיסה – הטיסות של בריטיש נוחתות בלונדון ב-20:00 או ב-22:30 בערב, וממריאות ממנה בחזרה לארץ בדרך כלל ב-8 בבוקר. היתרון היחסי על פני הטיסות לשדה התעופה בלוטון הוא תחנות הטיוב הממוקמות בטרמינלים של שדה התעופה בהית'רו, שם תוכלו לרכוש מייד עם הנחיתה את כרטיס הנסיעה השבועי (אויסטר) ולהגיע היישר למרכז לונדון בנסיעה חלקה ורציפה.

אל-על (EL-AL): שימו לב איפה נוחתים

חברת התעופה הלאומית שלנו מפעילה שתי טיסות יומיות ללונדון – חלקן לשדה התעופה הית'רו, וחלקן לשדה התעופה לוטון. המחיר, כמובן, משתנה בהתאם לשדה התעופה – הטיסות להית'רו יהיו בדרך כלל יקרות יותר מהטיסות ללוטון, אבל גם במהלך החודשים יולי ואוגוסט ניתן למצוא טיסות סדירות עם אל על במחירים שנעים בסביבות 600$-700$ לאדם. שימו לב שלפעמים הנחיתה תהיה בהית'רו אולם ההמראה חזרה לארץ מלוטון, או להיפך, וחשוב לוודא מראש לאיזה שדה אתם צריכים להגיע (המרחק בין לוטון להית'רו הוא 60 ק"מ, כך שאם תגיעו בטעות לשדה הלא נכון אתם עלולים להחמיץ את הטיסה שלכם).

טיסות לא ישירות

הטיסות הזולות ביותר ללונדון הן כמעט תמיד הטיסות הלא ישירות שמפעילות חברות מוזלות, בדרך כלל ממזרח אירופה. גם בשיא עונת התיירות תוכלו למצוא אצלן כרטיסים במחירים מגוחכים כמו 250$ לאדם בתאריכים נבחרים, ובסביבות 400$-500$ בשאר התאריכים. רגע לפני שאתם ממהרים לשלוף את כרטיס האשראי, קחו בחשבון שהטיסות הללו ייאלצו אתכם לפעמים להכפיל או אפילו לשלש את זמן הטיסה. לכן, כדאי לשאול את עצמכם בכמה זמן אתם מוכנים להאריך את זמן ההגעה ללונדון תמורת החיסכון במחיר. האם שעתיים המתנה באיסטנבול שוות את החיסכון? ומה לגבי 5 שעות בריגה, או 10 שעות בקייב?

רוצים להיות בטוחים שמצאתם את הדיל המשתלם ביותר? פנו עוד היום ל-לכי חפשי

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

12 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

כמה יעלה לי להוסיף מזוודה נוספת של 23 קג מלוס אנג'לס לישראל ? והאם אפשר לשלם עבורה מראש בכרטיס אשראי?

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...