טירת וינדזור – לא פחות מבקינגהאם

מקום משכנם השני של משפחת המלוכה הבריטית הוא אחד מהאתרים המרשימים ביותר באירופה. גנים מפוארים ורחבי ידיים, חדרים מצופים זהב, ריהוט בשווי מיליוני פאונד ומקום קבורתו של המלך הנודע לשמצה – הנרי השמיני. בואו להכיר את טירת וינדזור.

בייתם של 39 מלכים ומלכות

רבים לא יודעים זאת, אך אחת האטרקציות הידועות ביותר בלונדון, פתוחה רק חודש בשנה. ארמון בקינגהאם, מעונם הקבוע של בית המלוכה הבריטי נפתח למבקרים רק למשך חודשיים בקיץ ואת הכרטיסים יש לרכוש זמן רב מראש (בשנת 2015 ארמון בקינגהאם פתוח בין  25 ביולי ועד 31 באוגוסט ובין 27-1 בספטמבר).

למי שבכל זאת רוצה לטעום מעט רויאלטי, כדאי מאוד שיגיע לטירת וינדזור (Windsor Castle) המדהימה, שגם בה גדלו דורות על גבי דורות של מונרכיה בריטית. לא פחות מ-39 מלכים ומלכות גרו כאן במשך יותר מ-1000 שנים של אצולה אמיתית.

חצר המלכה
חצר המלכה

הטירה מהווה פיסת היסטוריה אדירת ממדים שנבנתה במאה ה-11 על ידי וויליאם הכובש ועד היום מהווה משכן מרכזי לבית המלוכה. המלכה עצמה מגיעה לכאן כמעט בכל סוף שבוע ובחגים ומועדים מיוחדים והנסיכים הארי ו-וויליאם שלמדו בקולג' איטון הסמוך בילו כאן את רוב שנות ילדותם. למעשה, זוהי הטירה העתיקה ביותר בעולם שעדיין נמצאת בשימוש!

מומלץ להקדיש למקום יום שלם, שכן יש הרבה מה לעשות וגם העיירה וינדזור היא מקום מקסים בפני עצמו.

אטרקציות מרכזיות בעיירת וינדזור

העיירה המקסימה והפסטורלית שוכנת בעמק נהר התמזה במחוז ברקשייר והיא מהווה אטרקציה תיירותית נחשבת בפני עצמה. מסביב לטירה עשרות מסעדות, פאבים ובתי קפה שעושים כבוד לשכנותיה של בריטניה באירופה. ממטבח נורווגי ועד צרפתי, תמצאו כאן מגוון של טעמים במרחק 10 דקות הליכה זה מזה. מומלצת במיוחד היא המאפייה הגרמנית, שם תוכלו לרכוש שלל מטעמים ואיתם להגיע אל שפת התמזה ולשבת לפיקניק שמנמן במיוחד.

ברבורים על גדות התמזה
ברבורים על גדות התמזה

אם מזג האוויר אינו מאפשר פיקניק על גדות הנהר, ישנם כמה מקומות בהם תוכלו לשבת לארוחה טובה:

Monty Cafe: אוכל בריטי אמיתי וטעים והעיקר – זול מאוד.

Bel and The Dragon: מטבח אנגלי יוקרתי, כולל תה של אחה"צ (אפטרנון טי)

Cote Brasserie: מסעדה צרפתית מעולה עם מיקום ללא תחרות, ממש על גדות הנהר.

Hungry Eye: מסעדה נפאלית עם מנות ענקיות, למי שצריך גיוון מאוכל אירופאי.

השדרה המרכזית בעיירה כוללת חנויות יוקרה לצד רשתות אופנה מוכרות ובחודשי האביב והקיץ מתרחשים כאן מופעי רחוב ואמנים שינעימו את חווית הקניות.

אם נשאר לכם זמן, הגיעו לגני סאוויל (Savill Garden) ובהם שדות ירוקים ומטופחים להפליא, אלפי מינים של פרחים צבעוניים ואגמים צלולים.

טירת וינדזור

טירת וינדזור היא מתחם עצום מוקף חומה ובו מספר אגפים, כולל מבצרים, חצרות והאורוות המלכותיות. הטירה עצמה מחולקת לחדרים שנבנו ועוצבו במשך כמעט 1000 שנה על ידי בני משפחת המלוכה, שהמקום היה להם לבית. כל אחד מהם מעוצב ומוקפד מרמת השטיח בן מאות השנים ועד ציורי התקרה שיזכירו לכם את אלו של הותיקן.

כל אחד המלכים והמלכות האנגלים דאגו להוסיף לטירה משהו משלהם, בין אם זה אגף שלם או רק פסל או ציור השווה מיליונים של אמן רנסנס ידוע. קישוטי זהב מעטרים את הקירות כאילו היו עובש בדירה תל אביבית ונברשות קריסטל ענקיות מטלטלות מן התקרה של כל חדר. בין השאר, תוכלו להציץ אל מיטת האיפיריון של מלכי העבר ואל חדרי האירוח המלכותיים שבנה המלך ג'ורג' ואליהם מוזמנים עד היום מלכים ומלכות אירופאים, שגרירים וראשי ממשלה לארוחות שחיתות.

חדרים מצופי זהב (קרדיט: Mark Fiennes)
חדרים מצופי זהב (קרדיט: Mark Fiennes)

הכניסה לטירה תשאיר אתכם פעורי פה –  הקירות מכוסים במאות כלי נשק תקופתיים בתצוגה מרהיבה ומלחיצה גם יחד, שרומזת לבאים – אל תתעסקו איתנו. מכאן תמשיכו ותעברו לאחת האטרקציות הידועות של המקום – בית הבובות של המלכה מרי שהוא למעשה שחזור מיניאטורי ביחס של 12-1 של פריטים שהיו נפוצים באותה תקופה (אמצע המאה ה-20). חדרי שינה ושירותים, צעצועים, שואב אבק, תנור, רדיו ועוד. והשוס האמיתי? הם כולם עובדים! הבית מחובר למערכות אמיתיות ובחוטים הזעירים עובר חשמל ובצינורות זורמים מים.  

חדר האבירים גם הוא מחזה עותק נשימה, שם מונצחים על גבי לוחות כל מי שאי פעם קיבל תואר אבירות. אם ראיתם לוח חסר – דעו לכם שזהו אביר שסרח בין על ידי בגידה, מעילה בכספים או סתם עצבן את הוד מלכותה.

לישון כמו מלך (קרדיט: Mark Fiennes)
לישון כמו מלך (קרדיט: Mark Fiennes)

מבחוץ הטירה מרשימה לא פחות ומידי שעה יוצא סיור חינמי שייקח אתכם במעברים שבין החומות ומאוד כדאי להצטרף ולשמוע סיפורי גבורה ורכילות על אבירי מסדר הבירית.

במתחם נמצאת גם כנסיית סנט ג'ורג' (St George’s Chapel), כנסייה גותית מרשימה מן המאה ה-14. כאן קבור המלך צ'ארלס הראשון והוד מלכותו הנרי השמיני ואישתו השלישית ג'יין סימור (שימו לב כי הכניסה היא עד השעה 16:00).

ברוב חודשי השנה, בכל יום מלבד יום ראשון, בשעה 11:00 נערך טקס חילופי המשמר ואם בארמון בקינגהאם נאלצתם להצטופף מאחורי אלפי אנשים, פה תזכו למבט מקרוב. כדאי לבדוק באתר ליתר בטחון לגבי הימים (צריך לגלול לסוף הכתבה בלינק):

http://www.windsor.gov.uk/things-to-do/changing-the-guard-p264351

מידע חשוב למבקרים בטירת וינדזור

אתר: www.royalcollection.org.uk/visit/windsorcastle

הגעה:

העיירה וינדזור נמצאת פחות משעה נסיעה ממרכז העיר לונדון. הדרך הנוחה ביותר להגיע היא לקחת את הרכבת מתחנת ווטרלו (Waterloo) או פדינגטון (Paddington)  לכיוון מזרח, לתחנתWindsor & Eton Riverside.

שעות פתיחה:

טירת וינדזור פתוחה בכל יום החל מהשעה 9:45.

בין החודשים מרץ-אוקטובר עד השעה 17:15 (כניסה אחרונה ב-16:00)

בין החודשים נובמבר-פברואר עד השעה 16:15 (כניסה אחרונה ב-15:00)

 כרטיס כניסה:

הכניסה לטירה היא בתשלום.

מבוגר £20

תושב ותיקים וסטודנטים  £18.20

מתחת לגיל 17 – £11 וילדים מתחת לגיל 5  בחינם

משפחה (שני מבוגרים ושלושה ילדים מתחת לגיל 17 תשלם  £48

 שימו לב שיש כמה ימים בשנה שהמקום סגור ולכן, לפני ההגעה כדאי להתעדכן באתר:

 http://www.royalcollection.org.uk/visit/windsorcastle/plan-your-visit

—–

טיפ קטן לסיום : אם בכוונתכם לחזור לביקור נוסף בטירה, תוכלו לעשות זאת בחינם במשך שנה. לפני היציאה החתימו את כרטיס הכניסה בביתן המבקרים והוא ישמש לכם גם לעתיד.

                                 נעזרתם במידע? עזרו לאחרים להגיע אלינו ושתפו את הכתבות  או הצטרפו אלינו בפייסבוק בכדי לקבל עדכונים שוטפים על הנעשה בעיר

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

47 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

היי,
תודה רבה על הכתבה!

1. אנחנו מגיעים במרץ ולפי התגובות הבנתי שהחלפת המשמרות בארמון שונה מבשאר חודשי השנה, אם כן, באילו ימים רצוי להגיע?

2. בנוסף, לגבי הזמנות של כרטיסים (הן לרכבת והן לטירה עצמה) עדיף להזמין מראש?
אנחנו שני סטודנטים אך אם אזמין במחיר סטודנט מובטח שיקבלו את התעודה שלנו (שהיא ישראלית?) או שיש כרטיס סטודנט בין לאומי שיש להוציא טרם הנסיעה?

תודה מראש!

היי,הבנתי שלעומת ארמון המלכה (Buckingham Palace) בטירת וינדזור אכן ניתן להצטלם קרוב מאוד לשומרים,האם זה נכון?

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...