כרטיסים למשחק כדורגל בלונדון – כל הטיפים

ההתמכרות הרשמית של אנגליה היא גם אחת החוויות המהנות ביותר לתייר. אבל – לראות את השמות הגדולים של עולם הכדורגל על מגרש אחד ולחזות בהתלהבות חסרת המעצורים של האוהדים – יכול להיות עסק יקר. בואו לגלות איך עושים את זה בפחות

 (מאת: עמית כהנא)

הכי אנגלי שיש

בשנת 1848 בעיירה קיימברידג' נוסחו חוקי הכדורגל המודרני. מאז ועד היום זוהי ההתמכרות הרשמית של הממלכה והספורט הלאומי שכל ילד קטן מתחנך על ברכיו. מכאן יצאו אגדות כמו בובי צ'ארלטון, גארי ליניקר, דויד בקהאם, ווין רוני וג'ון טרי וזהו בייתם של אוהדים שלא רואים את בית"ר ממטר.

כדורגל הוא הספורט הפופולרי ביותר באנגליה, והיה כך החל מ-1888 אז הוקמה הליגה האנגלית הראשונה לקבוצות. הכדורגל מהווה עבור האנגלים מעוז תרבות ככלי מעמדות, מוצא אתני או עיר מגורים. תשאלו כל ילד, בכל גיל, מי הקבוצה האהובה עליו ולא רק שהוא ידע את כל שמות השחקנים, הוא גם ידקלם בע"פ את ממוצע ההופעות שלהם בעונה. הוא אולי לא זוכר מתי בדיוק היומולדת שלו, אבל הוא לעולם לא ישכח את התאריך שבו הקבוצה קיבלה גביע.

מבט מהיציע
מבט מהיציע

לונדון התברכה במספר גדול של קבוצות כדורגל אשר נהנות ממעמד קבע בליגה הבריטית הבכירה –The Premiership League ובכלל בתחרויות הבינלאומיות כמו ליגת האלופות והמונדיאל. ביום משחק, השכונות הלונדוניות (על שמן נקראות הקבוצות) נכנסות להילוך גבוה והבירה נשפכת כמו.. ובכן, כמו בירה באנגליה. קשה לתאר חוויה מרשימה יותר (ואנגלית יותר) מאשר משחק כדורגל לצידם של עשרות אלפי צופים משולהבים.

שלושת הקבוצות הבכירות בלונדון מונות את צ'לסי, ארסנל וטוטנהאם להן קהל האוהדים הרחב ביותר והאצטדיונים הגדולים ביותר בלונדון (43, 60 ו-35 אלף בהתאמה). קבוצות הכדורגל מדרג הביניים מונות את פולהאם, ווסט האם, ק.פ.ר, קריסטל פאלאס, צ'רלטון אתלטיק ומילוול. ווסט האם וטוטנהאם (הנמצאת בבעלותו של דניאל לוי ומזוהות עם הקהילה היהודית בלונדון) הן בעלות קהל האוהדים הנאמן, המחויב והרועש ביותר וידועות ברחבי בריטניה בשל כך.

מידת המחויבות של הקהל לקבוצתו משפיעה על חווית המשחק בצורה משמעותית, כאשר ככל שהקהל יעמוד, ישיר, יריע לשחקניו ויתרום לאווירה באופן כללי – אתם תרגישו חלק ממשהו בלתי נשכח. חשוב לציין שווסט האם ומילוול ידועות בקהל המונה קבוצות אלימות, אולם אלימות זאת לרוב באה לידי ביטוי הרחק מהאצטדיון ולפני המשחקים בעת ההליכות המסורתיות של אוהדי הקבוצה למגרש.

כרטיסים רבותיי, כרטיסים

לאלו המעוניינים לראות משחק כדורגל בלונדון בעת שהותם מצפה חוויה בריטית ייחודית, אך כזו שעלולה לעלות לא מעט. משחקי כדורגל בליגה הבריטית מתקיימים כמעט בכל יום שבת וראשון, אולם מחזורים של אמצע השבוע או משחקי השלמה נפוצים בעיקר מהלך החורף. בנוסף לכך, שלושת הקבוצות הבכירות של לונדון משחקות לרוב במסגרות אירופאיות ובשלבים מתקדמים של הגביע האנגלי או גביע הליגה (The FA Cup and the League Cup), כאשר משחקים אלו לרוב יהיו במהלך השבוע ולא בסופו.

כרטיסים למשחק כדורגל באנגליה מוצעים על ידי הקבוצה באתר האינטרנט שלה ונפתחים לקנייה שלב אחר שלב. ראשית המנויים זוכים לרכוש כרטיס בודד ולאחר מספר ימים, המערכת מאפשרת רכישה של כרטיסים לחברי מועדון על פי מספר נקודות (שנצברות בהתאם לרכישות כרטיסים בעבר). לאחר מכן, מנויים רשאים לרכוש יותר מכרטיס אחד ורק כמה ימים אחרי – נפתחת המכירה לקהל הרחב (הסדר עשוי להשתנות בהתאם לקבוצות). לכן, כאשר כרטיסים יוצעו לקהל הרחב הם יהיו מעטים ובודדים והביקוש אליהם יהיה רב. מחיר הכרטיס תלוי בטיב המשחק (קבוצות מוכרות או ליגה תחתית), היום בו הוא משוחק (אמצע שבוע או סופ"ש) והמסגרת שלו (ליגה אנגלית או בינלאומית).

נותנים כבוד לאוהדים

כדי לעשות לכם חיים קלים, קיבצנו עבורכם את המדריך המלא לרכישת כרטיס למשחק כדורגל בליגה האנגלית:

  1. הבטוח והמשתלם:

    "קיקאוף", סוכנות כרטיסים ישראלית מומלצת ומהימנה, מציעה כרטיסים לכל המשחקים במחירים מעולים ללקוחות האתר:

    www.kickofftickets.com ; מספר ישראלי: 039122315; 
    טלפון אנגלי Kickofftkts67@hotmail.com ; 00-44-7538-892084
  2. מחיר סביר, אבל צריך סבלנות:

    משחקי אמצע השבוע והליגות האירופאיות פחות מעניינים את האנגלים ולכן הביקוש אליהם יהיה נמוך יותר (למעט משחקי חג המולד, תקופה בה כל שלושה ימים מתקיים משחק אולם עקב חופשת חג המולד מדובר בסוף שבוע לכל דבר). במידה וקיימת גמישות למטיילים (ומספרם לא רב) יש סיכוי די גבוה לקנות כרטיסים כשבוע או כמה ימים לפני המשחק דרך אתרי הקבוצות, ובמחירים המוצעים לציבור אשר יכולים לנוע בין £25-£60 לכרטיס. אין סיכון של זיופים שכן מדובר בקבוצות עצמן, אולם מספר גדול של אנשים יתקשה למצוא כרטיסים לשבת יחד. כשבועיים לפני משחק מתפרסמים לוחות הזמנים לרכישת כרטיסים ולכן כדאי להיכנס מראש לאתר ולבדוק מתי תיפתח המכירה. ביום המכירה, השקימו קום, היכנסו כמה דקות לפני תחילת המכירה והמשיכו לרפרש (refresh) את הדף כדי להגיע ראשונים לכרטיסים.

  3. הערוץ הישיר:

    מנויים רבים קונים כרטיסים רק כדי למכור אותם לאנשים פרטיים ברווח צנוע. מכירה זו נעשית באופן ישיר או על ידי מתווכים (ואז קיימת הסכנה של זיוף כרטיסים). זיכרו – כדי להיכנס עם כרטיס של מנוי אתם חייבים להציג את כרטיס המנוי עצמו, כלומר, תהיו חייבים להיפגש עם המנוי, לקחת ממנו את הכרטיס ולהחזיר לו אותו בסוף השימוש. חפשו באתרים כמו Gumtree או Craigslist כרטיסים למשחק המבוקש וכמעט תמיד תוכלו למצוא מנוי שיהיה מוכן להשאיל לכם את הכרטיס בתמורה לתשלום נאה. וגם – אפשר להתמקח אבל לא להגזים.

  4. זול מאוד, אבל אולי תישארו בחוץ:

    הדרך האחרונה היא לקוות שיישארו כרטיסים בקופה, שלרוב יוצאו לציבור הרחב במחירים זולים יותר מהמחירים הרגילים. גם כאן הסיכוי יעלה במשחקי אמצע שבוע ומסגרות אירופאיות. כותב שורות אלו יעיד כי נשארו לא מעט כרטיסים בקופות לחצי גמר הליגה האירופאית בין צ'לסי ובאזל בשנת 2013, אולם הסיכון תמיד קיים שהאצטדיון יתמלא. יתר על כך, הסיכוי למצוא שלושה כרטיסים ביחד הוא אפסי, אבל בקלות אפשר לטייל בגני צ'לסי וקנסינגטון או בשכונת אנג'ל (קרבת ארסנל) ולקפוץ לקראת המשחק עם אצבעות שלובות.

  5. זהירות, ספסרים: כמו בכל מקום בעולם, גם כאן מסביב לאצטדיון וביציאה מתחנת הטיוב מסתובבים ספסרים המציעים כרטיסים למכירה במחירים משתנים. מספיק שתעמדו כמה דקות במקום עם מבט אבוד בעיניים והם מיד יגיעו "לעזור". אך זכרו – זו עבירה על החוק לקנות כרטיס מספסר ומעבר לכך, הסיכוי להיתקע עם כרטיס מזויף הוא גבוה.

לפני כל משחק יתקיים הטקס הקבוע של מכירת צעיפים אשר יוצרו ספציפית למשחק וכוללים את שמות הקבוצות ואת תאריך המשחק. מחיר הצעיף יצנח ביותר מ-50% בחנויות הקבוצות אחר המשחק, אם ברצונכם רק במזכרת. הבירות יזרמו ברחובות בסביבות האיצטדיון, השירים יישמעו על ידי קבוצות האוהדים והאלפים יחלו לנהור לאיצטדיון או לפאבים בסביבתו. בכל זאת, יום חג.

טיפ קטן לסיום: אם לא הצלחתם להשיג כרטיס, בואו לראות את המשחק עם האוהדים בפאב הרשמי של הקבוצה. מצפה לכם חוויה מסעירה!

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

85 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

מחפש כיצד להגיע מלונדון למנצסטר ב26/12/19 הבנתי שאין רכבות לא ודאי? היות ויום אחרי הכריסמס ?
מחפש פיתרון ? תודה למשיבים

שלום לך
אני וראת שאת ממליצה על גולדן טיטקס לרכישת כרטיסי כדורגל אבל לא מצאתי בכתבה פרטים עליה הם עדיין פעילים?יש אתר אינטרנט?

הי ותודה על אתר מלא מידע מצוין. אנחנו מגיעים ביולי לשבוע ואין משחקים של ליגות מקצועיות. האם יש לכם רעיון לחוות קצת כדורגל לבכור שלנו שכדורגל הוא בנשמתו? (למצא משחקי אימון אפילו של נוער מקומי או ביוקר מומלץ כלשהוא באיצטדיון וכו? )

1 6 7 8

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...