לאכול בגדול: הארוחה המסורתית של יום ראשון

בואו להכיר את הארוחה הכי חשובה של השבוע, במקום הכי אהוב בממלכה (הפאב, כמובן)

 

כבר מאות בשנים, אם לא יותר, שליום המנוחה הבינלאומי נוספת כאן ארוחה טובה ודשנה. לרגע, נוטשים הבריטים את הפיש אנד צ'יפס ומתאספים לסעודה מלכותית והרבה יותר בריאה (הכל יחסי, לא יהיה פה סלט או משהו מופרך שכזה).

ה-Sunday Roast הוא ארוחה בריטית מסורתית המוגשת בימי ראשון, לרוב בצהרים היום (ולכן נקראת לעיתים גם Sunday Launch). המקור הוא אי שם במאה ה-18, כאשר תושבי יורקשייר היו משאירים צלי בתנור, הולכים לכנסייה ואוכלים אותו יחד כשחזרו הבייתה מדרשת הבוקר. גרסה נוספת גורסת כי המקור הוא הרבה קודם לכן, בימי הביניים, כאשר היו נאספים הגברים לתרגל טכניקות לחימה ולאחר מכן יושבים כולם לארוחת בשר דשנה.

כך או כך, המנהג נותר וגם היום נוהגות משפחות להתאסף ביום המנוחה ולאכול ארוחה המורכבת מצלי בשר (לרוב בקר/טלה/חזיר) או לפעמים עוף בתוספת, תפוחי אדמה וירקות שורש. יורקשייר פודינג, מאפה פריך עשוי קמח וביצים, גם הוא מאכל נלווה ולעיתים מוגש גם מילוי (Stuffing) שהוא למעשה התערובת שלרוב ממלאים איתה עוף או הודו. מעל כל אלה נשפך בנדיבות רוטב סמיך עשוי ציר בקר וירקות (Gravy).

Sunday_roast_-_roast_beef_1
ממממממ…

כמו הרבה מסורות בריטיות, כדוגמת טקס התה, זוהי הזדמנות עבורכם להכיר מעט את התרבות ממקור ראשון ולשם כך שימו פעמיכם לאחד הפאבים המסורתיים של העיר. זהו המקום הטוב ביותר להתערבב בסצנה המקומית ולחבור לקהל שמגיע לאכול כיד המלך (מינוס הבישולים ופלוס בירה מהחבית). הכוונה היא לאותם פאבים פשוטים, שלא תמצאו בהם קוקטלים מסוגננים או מוסיקה רועשת ושמבחינתם שיא העיצוב הוא לשים דגל של ארסנל מעל הבר. עם זאת, רבים מהם הפכו את הסעודה להתמחות ומגישים מנות מפנקות וטעימות להפליא, כאשר הדגש הוא על חידושים קטנים והקפדה על טריות חומרי הגלם. לרוב נמצא בהם גם אזור מיוחד למשפחות ואחד מהם הוא ה-Old Red Cow המגיש ארוחת יום ראשון המורכבת מבשר איכותי ועוף אורגני. אם הגעתם בחבורה גדולה, תוכלו לקבל צלי משלכם או לקחת פאי עצום ומלא כל טוב ולחלוק בניכם. להנאתכם מוצעות 14 בירות מהחבית ועוד כמה מאות מבקבוק.

פאב מומלץ נוסף הוא ה-Duke of Wellington, שהוא מעין בר-מסעדה מצפון להייד-פארק. המקום מתהדר בשולחנות עץ ארוכים באזור הבר ועיצוב קצת יותר יוקרתי בקומת המסעדה. מהחבית מגוון בירות איל ולקינוח הזמינו את מוס השוקולד עם נגיעות ג'לי תפוז ובוטנים ותצאו מאושרים עד הגג. בימים קרירים, בואו לשבת ליד האח הבוערת בפאב The Albion (אזור אנג'ל) אשר זכה לפני כמה שנים בעיטור "ארוחת יום ראשון הטובה ביותר". בימים נאים שבו בחצר היפייפה, תחת חופה של צמחים מטפסים והזמינו את המנה הטובה המגיעה עם פירה פריך ואפונים ברוטב חמאה. אם אתם נמצאים דווקא במערב העיר, הגיעו למקום שנבחר לאחד מעשרת הפאבים הטובים ביותר בכל הממלכה – The Jolly Butchers. התפריט מתעדכן בהתאם לעונה ואפילו מוצעת כאן אופציה קטנה וזולה לילדים. פלטת הגבינות היא מנת פתיחה מומלצת, אבל על הקינוחים אפשר לוותר.

3507283912_9f62e1ddd0
החצר של ה-Albion באביב (קרדיט: Simon Anderson)

The Bull and Last גם הוא מציע סעודה למופת המתחלפת מידי שבוע. המנות הן הכי קרוב שפאב יגיע למזון גורמה והארוחה המסורתית מקבלת טוויסט קטן בעזרת תבלינים ועשבים ריחניים. אחרי האוכל צאו להתאוורר בפארק הצמוד, המפסטד הית', והגניבו מעט לחם לברווזים והברבורים באגם. על הקומבינציה הזו הוסיף עיתון הגארדיאן: "כל מה שצריך לסוף שבוע מושלם".

טיפ קטן לסיום: רוב המקומות מתחילים להגיש את ארוחת הצהרים בשעה 12 ולכן, כדאי לפחות רבע שעה קודם לכן ולתפוס מקום.

*לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

14 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

לצערי לא אהיה בלונדון ביום א'. היש מקום כזה שבו מוגשת הארוחה גם ביום אחר?

אתר מצויין חייבת לציין.
יש לי שאה לגבי מחזור הזמר. האם עדיף להזמין מראש או שיש אפשרות הזמנה באותו היום שתהיה יותר זולה גם..?
תודה מראש.

היי,

קודם כל – תודה רבה באופן כללי על האתר! מאוד מאוד עוזר לי :)
הפאבים שציינת פה נשמעים מעולה, אבל נראה שכולם נמצאים באזור יחסית מרוחקים מהמרכז.
האם ישנו פאב שניתן לשלב בטיול באזור? כלומר, לטייל ולראות נקודות עניין כלשהן (כנסיות ודברים כאלה) ו'על הדרך' לעצור בפאב? או לחילופין – פאב עם דרכי הגעה קלות יחסית ממרכז לונדון?
תודה רבה!

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...