למטייל המתחיל: אתרי החובה של לונדון

ישנן אינספור אטרקציות בלונדון אבל מבחינת אתרי החובה, הנה כמה שאסור לפספס (וגם טיפ חשוב על סיור בעיר לגמרי בחינם!)

 

לפני שמתחילים, עצה חשובה לכל מי שרוצה לראות את רוב המקומות החשובים בלונדון במכה אחת. הסיור החינמי של חברת New Europe יקח אתכם לסיור רגלי של כ-3 שעות וכולל סיפורים מרתקים, פולקלור עשיר והיסטוריה בת מאות שנים. בין השאר תעברו יחד בארמון באקינגהאם (כולל מבט על חילופי המשמר), ביג בן, בית הפרלמנט, כנסיית ווסמיניסטר, כיכר טראפלגר, רחוב דאונינג 10 (מעונו של ראש הממשלה), חדר הקבינט של צ'רצ'יל ואפילו סיור קצר בהייד פארק וסנט ג'יימס פארק. שמעתם נכון – זהו סיור ללא תשלום ואולם בסופו נהוג לתת טיפ למדריך כ-5 פאונד (אפשר כמובן גם פחות). התשר אינו חובה, אבל אם תחשבו על זה סימנתם וי על כל האטרקציות הגדולות של לונדון וזה בהחלט שווה כמה פאונדים. הסיור יוצא כמה פעמיים ביום ואפשר להירשם מראש באתר, אבל לא חובה.

למי שמעדיף לא ללכת ברגל או מגיע עם ילדים קטנים, כדאי לקחת את אוטובוס התיירים המפורסם שעובר בכל האטרקציות של לונדון ואפשר לרדת ממנו ולעלות חזרה כמה פעמים שרוצים (אז תוכלו גם לחסוך את עלות התחבורה הציבורית). כרטיסים לחצו כאן.
ולפני שנתחיל, שימו לב שלונדון היא עיר ענקית והאטרקציות מפוזרות אז אם תרצו לתכנן מסלול לשבוע שיכלול כמה שיותר אטרקציות, היכנסו לכתבה הזו.
טיפ חשוב: בחודשי הקיץ ממאי-ספטמבר ובין נובמבר לדצמבר כדאי לקנות כרטיסים מראש לכל האטרקציות המרכזיות.

מחזות זמר

אי אפשר לבקר בלונדון ולא ללכת לראות לפחות הצגה אחת – בין אם תבחרו בהפקה המטורפת של אלדין או מלך האריות, או באחת מהקלאסיקות כמו פאנטום האופרה או עלובי החיים – אתם חייבים לעצמכם להגיע לפחות פעם אחת. כל מה שצריך לדעת על מחזות זמר בלונדון בכתבה הזו.

כדורגל

האהבה האנגלית לכדורגל היא אטרקציה בפני עצמה וקבוצות כמו צ'לסי, טוטנהאם, ליברפול, ארסנל, מנצ'סטר סיטי ויונייטד נחשבות לטובות בעולם ואם אתם כבר כאן ויש משחק שווה ללכת לראות (או לפחות לעשות סיור במגרש). עוד פרטים על כדורגל בלונדון בכתבה הזו.

לונדון איי (London Eye)

מאז שנפתח לונדון איי לקהל בשנת 2000, הוא ניצב בראש הרשימה של אטרקציות החובה בעיר. זהו גלגל הענק הגבוה ביותר באירופה, המתנשא לגובה של 135 מטר, וממנו נשקף נוף עוצר נשימה של העיר. לגלגל יכולים לעלות 800 אנשים בו זמנית ומשך הסיבוב הוא כחצי שעה.

# לרכישת כרטיסים –  לחצו כאן ושימו לב שיש אפשרות לקנות כרטיסים לתור מקוצר

הסטודיו של הארי פוטר

אחת האטרקציות הפופולאריות ביותר והכרטיסים נגמרים שלושה חודשים מראש, אז כדאי להזמין כמה שיותר זמן מוקדם! עוד תוכלו לקרוא בכתבה הזו.

מדאם טוסו (Madame Tussauds)

מוזיאון השעווה המפורסם בעולם, עם מוצגים של הסלבס הגדולים בעולם החל מהנסיכה החדשה, מייגן מארקל, ועד נסיכת הפופ דואה ליפה וכמובן, אלילי הכדורגל האנגלי, כוכבי מארוול, והידוענים אנג'לינה ג'ולי (שהבובה שלה הורחקה מבעלה לשעבר בראד פיט) ורבים אחרים.
# לכרטיסים לחצו כאן.

 

גן החיות של לונדון (London Zoo)

גן חיות עצום בגודלו עם אלפי חיות, חלקן נדירות מאוד וחוויה מדהימה לכל המשפחה. תוכלו לקרוא עוד בכתבת האטרקציות לילדים.
#
לכרטיסים לחצו כאן.

האקווריום של לונדון (London Aquarium)

אחת מתצוגות בעלי החיים המיימיים הגדולה ביותר באירופה. כרישים אימתניים, תמנונים וסוסי ים קטנטנים, צבים ואפילו פינגווינים. חובה לכל משפחה שעליה תוכלו לקרוא עוד בכתבה הזו.
# לכרטיסים לאקווריום של לונדון – לחצו פה.

ארמון באקינגהאם (Buckingham Palace)

נבנה במקור על ידי הדוכס הראשון מבקינגהאם בשנת 1703. בשנת 1762 המלך גורג' השלישי ביקש לרכוש אותו , אבל לא ממש שילם. מאז הפך המבנה למעונה של משפחת המלוכה וכיום גרים כאן (בכיף) המלכה ובעלה ואם ראיתם את הדגל מורם מראש הארמון זה סימן שהמלכה בבית. בארמון לא פחות מ-600 חדרים, אך רק 18 מהם פתוחים לקהל, ובתוכו שוכנים אוצרות מלוכה שערכם מוערך במאות מיליוני פאונד.  הכניסה בתשלום ובחודשי הקיץ יש להזמין מקום מראש.
# לרכישת כרטיסים לארמון באקינגהאם לחצו פה.

טקס חילופי המשמר בארמון באקינגהאם מתקיים בין החודשים אפריל-יולי בכל יום בשעה 11:30. בשאר החודשים, טקס חילופי המשמר בארמון באקינגהאם מתקיים או בימים זוגיים או בימים אי זוגיים ולכן, יש להתעדכן באתר שלהם.

כדי לתפוס מקום טוב לטקס חילופי המשמר, צריך להגיע 45 דקות לפני לרחבה שמול הארמון. או – שאתם יכולים להגיע בשעה 10:30 לרחוב שמוביל לארמון (The Mall) ושם תעבור התהלוכה בדרכה לארמון.

ארמון באקינגהאם שוכן בין הפארק הגדול ביותר בלונדון, הלוא הוא הייד פארק ובין פארק נוסף בשם סנט ג'יימס. עליהם ועל שאר הפארקים הפסטורליים של לונדון תוכלו לקרוא כאן.

מצודת לונדון (Tower of London)

מצודת לונדון היא אחד הבניינים המפורסמים בעולם כולו שנבנה לפני יותר מ-900 שנים. מאז הוא הספיק לשמש כארמון, ככלא, כמקום בו עונו והוצאו להורג פושעי העיר ואפילו כגן חיות. בשנת 2012 הועברו לכאן תכשיטי הכתר (Crown Jewels) המדהימים והם מוצגים כאן לראווה.
#
לכרטיסים לחצו כאן

בניין הפרלמנט והביג בן (Parliament House & Big Ben)

ביג בן הוא הסמל הבלתי מעורער של לונדון ואחת האטרקציות המרכזיות של העיר. רבים לא יודעים זאת אך הביג בן הוא למעשה הפעמון שנמצא בתוך מגדל השעון ולא המגדל עצמו והוא קרוי על שם סר בנג'מין הול, שהיה ממונה על עבודת התקנת השעון בשנת 1859. הפעמון שוקל כ-13 טון ועד היום הוא מופעל בצורה ידנית לגמרי, בכל רבע שעה לאחר שעה עגולה. ביג בן נמצא בראש בית הפרלמנט של בריטניה, בניין מרשים בגודלו ועיצובו, ובו מעל ל-1000 חדרים ואולמות מרהיבים. בין אם במבט מבחוץ או מבפנים, המקום כולו פשוט עוצר נשימה.

כניסה: הכניסה חינם ומידי שבוע נערכים סיורים בתוך המסדרונות המפותלים והחדרים הסודיים של בניין הפרלמנט.

בין המונומנטים המרשימים, אל תשכחו לבקר גם בשווקים התוססים של העיר, לחוויה תרבותית, טעימה ומרתקת וכמובן, לשופינג זול וטוב. לחצו כאן למידע מפורט על כולם.

גני קיו Kew Gardens

הגנים הבוטניים המלכותיים, או בשמם המוכר – גני קיו, הם אחת האטרקציות היותר מרשימות בלונדון. הגנים הוקמו במאה ה-18 וכיום מאכלסים את אוסף הצמחים הגדול ביותר בעולם. אטרקציה נהדרת למשפחות וחוויה יוצאת מן הכלל לחובבי הטבע. לרכישת כרטיסים גני קיו – לחצו כאן

כנסיית ווסטמינסטר אבי (Westminster Abbey)

מנזר וכנסייה גותית עתיקה שנבנתה במאה ה-11, ומשמשת באתר בו מוכתרים, מתחתנים ונקברים המלכים והמלכות של בריטניה. כאן הוכתרה למלכות ב-1952 המלכה הנוכחית, כאן התחתנו צ'ארלס ודיאנה וכמובן, וויליאם וקייט ב-2011. מלבד משפחת המלוכה לדורותיה, קבורים באולמות ווסטמינסטר גדולי המדענים ואנשי התרבות הבריטים, כמו צ'ארלס דארווין, אייזק ניוטון והסופרים צ'ארלס דיקנס ורודיארד קיפלינג.
# לרכישת כרטיסים – לחצו כאן

המוזיאונים והגלריות של לונדון, גם הם כמובן אטרקציה מרכזית ובניהם כאלה העוסקים בהיסטוריה, מדע, אמנות, אישים דגולים וכמובן, סתם מציעים הנאה צרופה כמו מוזיאון מדאם טוסו. על כולם תוכלו לקרוא בפירוט בכתבה הזו.

חדרי המלחמה של צ'רצ'יל (Churchill War Rooms): 

לחובבי ההיסטוריה ובעיקר מלחמת העולם השנייה, זוהי אטרקציה שאסור לפספס! מתככים פוליטיים ועד אסטרטגיות צבאיות וכמובן הציטוטים הידועים של המנהיג האהוב – יש כאן הכל.
# לכרטיסים לחצו כאן.

 

הגלוב של שייקספיר (Shakespeare’s Globe)

הצצה אל חייו ופועלו של המחזאי המוכר ביותר בעולם בתיאטרון שעד היום מעלים את מחזותיו תחת כיפת השמיים.
# לכרטיסים לסיור המודרך לחצו פה.

*לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

 

אלו היו האטרקציות המרכזיות בלונדון, אך לא הזכרנו כלל את השופינג המטורף שהעיר מציעה למבקריה. רחובות עם מאות חנויות, קניוני ענק וכולבו זול, על כולם תוכלו לקרוא בכתבה הבאה.
print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

212 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

שלום האתר מעולה,,,
שאלה אנחנו רןצןת לקנות כרטיס משולב מ- GOLDENTOURS ל3 אטרקציות כפי שמופיע באתר BIG TRREE LONDON TICKET קראתי שחייב לקבוע איסוף ראשוני של הכרטיסים קודם מלונדון אי ואז מקבלים כרטיסים של מדאם טוסו והאקוורים
שאלתי האם בעת איסוף הכרטיסים מועד שקובעים בהזמנה זו זמן הכניסה ללונדון אי?
וכמו כן איך אקבע למדאם טוסו והאקוורים מראש? או פשוט להגיע עם הכרטיסים ולהיכנס לפי תכנון הזמן שלנו?

1 16 17 18

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...