מדיקנס עד הביטלס: סיורים מאורגנים בלונדון

רוצחים מטילי אימה, סופרים אהובים ואמנות חוצת גבולות – סיורים מאורגנים בלונדון הם דרך נפלאה להכיר את מאחורי הקלעים של העיר המדהימה הזאת. מדריכים מקצועיים ייקחו אתכם למסע מרתק ויציגו בפניכם עובדות וסיפורים תוך כדי שיטוט במקומות הכי מיוחדים

 

בכתבה הזו נסקור סיורים שהם קצת מעבר לסיור הקלאסי באוטובוס הקומותיים האדום של לונדון (שאליו אתם יכולים לקנות כרטיסים באתר הזה) או הסיורים באיצטדיוני הכדורגל של לונדון (פרטים בכתבה הזו).

סיור אטרקציות בלונדון – חינם!

רוצים לראות את רוב האטרקציות של לונדון ביום אחד ובחינם? ארמון באקינגהאם, הייד-פארק, ביג בן, בית הפרלמנט, כנסיית ווסמיניסטר, כיכר טראפלגר ועוד רבים אחרים מחכים לכם בסיור המצוין של New London. עוד פרטים בכתבה הזו.

סיור בעקבות צ'רלס דיקנס

רחובות לונדון ואנשיה, או "מנורת הקסמים שלי", כפי שכינה אותם הסופר האנגלי הדגול דיקנס, היוו את ההשראה והרקע לעלילות ספריו האהובים. מלהיב לחוות את הדמויות, המרחבים הציוריים והמאורעות הספרותיים הקמים לתחייה בסיור, העובר דרך הסמטאות הקטנות של לונדון הוויקטוריאנית, התקופה בה חי הסופר. למשך כשלוש שעות תרגישו כאילו חזרתם בזמן למאה ה-19, תחשפו למהלך חייו של דיקנס ותשמעו סיפורים היסטוריים עסיסיים, בהם מככבים הג'נטלמנים, המשרתים והגברות הענוגות של אותה עת קסומה.

אתר: www.contexttravel.com
מחיר: £5 לאדם בקבוצה

oliver twist
אוליבר טוויסט על רקע לונדון הויקטוריאנית

ארטרנטיב – סיורי אמנות בלונדון בשפה העברית

אמנות בלונדון נמצאת בכל מקום ובכל פינה – לצד אזורים מתויירים ('מתחת לאף' של רחוב הקניות אוקספורד המפורסם), מאחורי מבנים נטושים, ובמקומות שונים שבוודאי לא נמצאים על מפת התיירות. סיורי האמנות של ארטרנטיב מקנים חוויה לונדונית אחרת ומרתקת; הם יובילו אתכם במעבר חד מההמולה של רחוב אוקספורד, למסע בין גלריות מרהיבות המציגות אמנות מכל העולם. כמו כן, תוכלו לסייר במזרח לונדון הטרנדית ותחשפו לחללים אוונגרדים ולאמנות הרחוב שמכסה את קירות השכונה. ארטרנטיב מציעים גם סיורים מודרכים בתערוכות המתחלפות של הטייט, בהם תוכלו להתרשם מהאמנות המודרנית והעכשווית המוצגות במוזיאון

אתר: arternativelondon@gmail.com
מחיר: £15 לאדם בקבוצה (המחיר כולל כניסה לתערוכות בטייט מודרן, אין צורך בתשלום נוסף למוזיאון)

IMG_1886
סיורי אומנות בעברית (קרדיט: ארטרנטיב)

סיור בעקבות הביטלס

הסיור בעקבות הביטלס, הלהקה הבריטית המצליחה בכל הזמנים, היא דרך נהדרת לחוות ולהכיר את לונדון מזווית קצת שונה. במהלך הסיור תזכו, איך לא, למזכרת פרטית כשהמדריך יצלם אתכם חוצים את מעבר החצייה המפורסם ליד אולפני Abbey Road, כשם שג'ון, פול, רינגו וג'ורג' עשו זאת ב-1969 לעטיפת אלבומם Abbey Road. במסגרת התחנות בחייהם של הלהקה, מסתובבים באזורים מרכזיים של העיר ונחשפים להיסטוריה של האגדה, לצד ההנצחה הבריטית (האובססיבית מעט) של מורשת הביטלס, שזכתה לשם "ביטלמניה".

אתר: www.thecelebrityplanet.com/london/beatles-walking-tour
מחיר: £20 לאדם בקבוצה
(הסיורים מתקיימים באופן קבוע בימי שישי ושבת בשעה 16:00 ובימי ראשון בשעה 11:00 בבוקר)

Beatles_-_Abbey_Road
לצעוד בעקבותיהם

סיור בעקבות הרובע היהודי הישן

כשמטיילים ב'איסט אנד', אזור שופע מסעדות הודיות ומהגרים מבנגלדש, קשה להאמין שפעם ישב כאן הרובע היהודי של לונדון. סטפן בורשטיין, מדריך הסיורים, חושף בעזרת סיפורים מתובלים בהומור את שורשיה וגלגוליה של הקהילה היהודית שחיה כאן. בדרך תבקרו בתאטרון היידי הראשון באנגליה, ובאתרים נוספים עם מורשת יהודית כמו בית הכנסת העתיק – "Bevis Marks"– שהוקם לפני כ-300 שנה. בורשטיין מציע סיורים נוספים בהקשר יהודי באזורים המרכזיים של העיר ובמיוחד מומלץ סיור "גיבורים ונבלים יהודים". לפרטים נוספים על האזורים היהודיים של העיר  לחצו כאן.

אתר: www.jewishlondonwalkingtours.co.uk
מחיר: £10 לאדם בקבוצה

סיור בעקבות ג'ק המרטש

כולנו שמענו את הסיפורים והאגדות אודות ג'ק המרטש, הרוצח הסדרתי שפעל בלונדון במאה ה-19. זהותו של ג'ק האמיתי לא נתגלתה מעולם, דבר שיצר עניין גובר סביב דמותו. לאורך השנים התפתחו אגדות אורבניות ומיתוסים אמסקרנים אשר היוו השראה לסופרים ולבמאי קולנוע שונים . במהלך הסיור תעקבו אחר זירות הרצח ותשמעו את עלילותיהן של קורבנותיו, כולן נשים שעסקו בזנות. הסיפורים מרתקים וחושפים לא רק פרטים אישיים אלא גם את ההווי של התקופה, את אוזלת ידה של המשטרה ואת התפקיד החשוב שהיה לעיתונות בפרשה. המדריכים משלבים בסיור תמונות וסרטים קצרים ועל ידי כך מחיים את הסיפור והופכים אותו מאגדה למציאות של ממש.

אתר: www.thejacktherippertour.com
מחיר: £9 לאדם בקבוצה
הסיור יוצא בכל יום בשעה 19:30

Untitled
אילוסטרציה מקומית של ג'ק ואחת מקורבנותיו

סיורים בלונדון על אופניים

לחוות את לונדון לא דרך הרגליים אלא דרך הפדלים! החברה שמפעילה את הסיורים הרכובים הללו מגבילה את מספר ההמשתתפים, כך שנוצרת אווירה אינטימית ואפשרות לראות מספר רב של מקומות. בדרך נחשפים למקומות הקטנים והמרוחקים יותר שקשה להגיע אליהם סתם כך בשיטוט בעיר. החברה מציעה מספר סיורים שונים, ביניהם הסיור המסתורי "לונדון הסודית", וכן סיורים פרטיים. דרך נהדרת להכיר את העיר מזווית שונה, מעניינת וחוויתית, מתאים במיוחד למשפחות.

אתר: www.biketouroflondon.com
מחיר:  £18 למבוגר, £15 לילדים או למבוגרים מעל גיל 60

סיור בעקבות תרבות השירותים של לונדון

אתם קוראים נכון – שירותים – דהיינו בית כיסא, משתנה, נוחיות, בית שימוש או כל שם אחר שתבחרו. לסיום בחרנו בסיור מיוחד במינו שאין שני לו בכל עיר אחרת – סיור בעקבות השירותים הציבוריים של לונדון. במהלך הסיור תגלו את החשיבות הפוליטית והחברתית של השירותים הציבוריים, דרך ההיסטוריה והארכיטקטורה של העיר,  מ-London Bridge ועד ל-Covent Garden. תלמדו על ההיסטוריה של השירותים, מהתקופה הפרה-רומאית ועד לימינו. רייצ'ל ארקינס מדריכת הסיור מגיעה מעולם התיאטרון והופכת את הסיור להצגה, עם הרבה הומור וסיפורים אישיים והיסטוריים מרתקים. לאורך ההליכה תעצרו בפאבים (בכדי שתהיה סיבה טובה לעצור לאחר מכן בשירותים..), כשאחד הפאבים בהם תשתו היה בעבר, כן כן, שירותי גברים ציבוריים!

אתר: www.vayable.com/experiences/3868-the-loo-tour-art-meets-function
מחיר: £17 לאדם בקבוצה

טיפ קטן לסיום: כדי להכיר את העיר עצמה, את ההיסטוריה ואטרקציות המרכזיות, הגיעו לסיור החינמי של New London, עליו תוכלו לקרוא עוד בכתבה הזו.

*לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

13 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

אפשר לשמוע על רמת המחירים בין החברות שמציעות סיורים בעברית בלונדון?
אשמח גם לשמוע המלצות למקומות מיוחדים לגילאי11-14

הסיור של לונדון אישי – בניהולה של גלי פשוט מצויין !!! ושווה את ההשקעה עד לפני האחרון.

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...