מסע המוגלגים בעקבות הארי פוטר

סיור קסום ברחובות לונדון אל מאחורי הקלעים של סרטי הארי פוטר. רציף 9 ושלושה רבעים, בנק הקוסמים ופאב הקלחת הרותחת, כולם מחכים למעריצים שיבואו לבקר

 

הארי פוטר, הוא כנראה הדמות הבריטית הפיקטיבית האהובה ביותר, בקרב צמוד עם ג'יימס בונד ושרלוק הולמס. הילד הממושקף והצנום הפך לסנסציה עולמית כבר בשנת 1997 כאשר הסופרת האנגלית ג'יי.קיי רולינג פרסמה את הספר הראשון בסדרה וסללה את דרכה לראש רשימת הנשים העשירות בתבל.

הוליווד מיד הבינה את פוטנציאל ההצלחה ויצרה סדרת סרטים שצולמה ברחבי הממלכה הבריטית ולאחרונה נחנך בלונדון הסטודיו הרשמי של וורנר ברדרס הפותח צוהר אל מאחורי הקלעים של סרטי הארי פוטר. כאן תוכלו לראות את המשרד של דמבלדור, לטוס על מטאטא, לשתות בירצפת וללמוד על האפקטים שהפכו את כל זה לאפשרי. בכל יום מתקיימים שלושה סיורים (8:00, 11:00, 14:00) שמשכם כ-3 שעות וזו בהחלט חוויה מומלצת, גם אם לא זולה (£29 למבוגר, £21.5). רצוי להזמין כרטיסים מראש דרך האתר, לפחות שבועיים מראש ואף יותר בחודשים יולי-אוגוסט.

איך מגיעים לסטודיו של הארי פוטר?

המקום נמצא מחוץ ללונדון וההגעה אליו אינה פשוטה כלל. עליכם תחילה לקחת אוטובוס או טיוב לתחנת הרכבת Euston ומשם את הרכבת ל-Watford Junction. (שימו לב שלא תוכלו להשתמש בכרטיס הנסיעות מאחר והוא תקף ללונדון בלבד!). מתחנת הרכבת Watford Junction עליכם לקחת עוד אוטובוס כדי להגיע לסטודיו.

בקיצור? סיפור של שעה וחצי בערך! א-ב-ל אם תקנו כרטיסים לסטודיו דרך הלינק הזה המחיר כולל הסעה מלונדון לסטודיו וחזרה. אז בהחלט מומלץ ובמיוחד כשכוללים את מחיר הרכבת מיוסטון לוואטפורד!

לחצו כאן לפרטים נוספים.

Gryffindor Common Room
הידד גריפינדור (קרדיט: האתר הרשמי)

אך בעוד שסיור באולפנים יחשוף בפניכם את כל מה שצולם בתוך הסטודיו, רבים מהמקומות שהופיעו בסרטים צולמו דווקא ברחובות לונדון. אז לכל מי שרוצה לצאת למסע קסום בעקבות הלוקיישנים המפורסמים, הנה כמה מקומות שהפכו לאתרי עלייה לרגל:

תחנה ראשונה – רציף 9 ושלושה רבעים

תחנת הרכבת קינגס קרוס (Kings Cross) היא אחת התחנות המרכזיות ביותר בלונדון, ממנה יוצאות עשרות רכבות אל תוך העיר ומחוצה לה.  אין פלא, אם כך, שמכאן יוצאת גם הרכבת לבית הספר לקוסמים, הלוא הוא הוגוורטס. עיריית לונדון בחרה להנציח את הרציף המפורסם 9 ו-3/4 באמצעות שלט קטן ועגלה שנכנסת אל הקיר, כאילו נתקעה בדרכה לעולם הקוסמים. כדי להגיע לכאן צאו מכיוון קו Northern (השחור) אל עבר משרד הכרטיסים של קינגס קרוס, טפסו במדרגות ופנו בראשן שמאלה. לאחר מכן קחו ימינה לכיוון השלט St Pancras International ותראו מכונת כרטיסים ולידה גרם מדרגות שממשיך לטפס מעלה לכיוון היציאה לרחוב Euston. לאחר שהגעתם לרחוב פנו ימינה והמשיכו ללכת לצד קיר הלבנים האדום עד שתראו את השלט והעגלה עם המזוודות והכלוב שתקועה בתוכו.

עגלה הארי פוטר
בדרך לעולם קסום

 בתחנת קינגס קרוס נמצאת גם חנות הארי פוטר הרשמית שמעוצבת ממש כפי שמתארת רולינג את חנות השרביטים אוליבנדרס. מדפי העץ עמוסים במוצרים בהשראת הספרים והסרטים, כאשר גולת הכותרת לטעמי היא הסווטשירטים של גריפינדור (£60). החנות פתוחה בכל יום בין השעות 20:00-7:30.

תחנה שנייה – סמטת דיאגון

ססיל קורט (Cecil Court), הוא רחוב צר וארוך ובו חנויות קטנות בעלות חזות ויקטוריאנית ותכולה מסתורית. הסברה היא שחנויות הספרים העתיקות והרחוב כולו שימשו השראה לסמטת דיאגון (Diagon Alley), אליה מגיעים הארי וחבריו לרכוש שרביט באוליבנדרס, ולצידה שוכנים החנות לממכר מוצרי אופל, בורגין וברקס, ופונדק הקלחת הרותחת. שיטוט בין החנויות של ססיל קורט, שנמצא גם הוא, כמו סמטת דיאגון, בסמוך לדרך צ'רין קרוס (Charing Cross Rd), הוא בהחלט חוויה קסומה במיוחד.

תחנה שלישית – הקלחת הרותחת

בסרט החזות החיצונית של סמטת דיאגון צולמה דווקא בלידנהול מארקט (Leadenhall Market), מאחר והקשתות הגבוהות והמבנה הרחב של השוק היו מתאימים יותר לאכלס צוות צילום של מאות אנשים. כאן צולמה גם החזית של פאב הקלחת הרותחת (Leaky Cauldron) שהיא למעשה חנות אופטיקה בשם The Glass House. בעל החנות כבר רגיל למעריצים שמצטלמים לצד הדלת הכחולה, אותה תמצאו בכתובת 2-4 Bull's Head Passage.

1469962530_1d7ae15555
המוכרים כבר רגילים להמולה

בסרט "האסיר מאזקבאן", צולמה כניסה אחרת לקלחת הרותחת שנמצאת ליד חנות הפרחים Shez Michele ב-בורו מארקט (Borough Market).  כאן עוצר אוטובוס האבירים ומוריד את הארי בזמן שהוא מפעיל בטעות אזעקה של רכב חונה ולרגע רואים את הכניסה הפרחונית.

הכניסה הפרחונית

תחנה רביעית – משרד הקסמים

צומת הרחובות Great Scotland Yard ו- Scotland Place התפרסמה כמקום משכנו של משרד הקסמים. לכאן מגיעים הארי ומר ויסלי בסרט "מסדר עוף החול", נכנסים לתא טלפון ויוצאים במשרד הקסמים. חזות הבניין נשארה, אך לצערנו תא הטלפון עצמו נלקח עם סיום הצילומים.

6050546614_78db178c26_z
צומת הרחובות הידועה

תחנה חמישית – בנק הקוסמים גרינגוטס

בין קירותיו של בית הוועדה האוסטרלית הראשית (Australian High Commission) צולמו כל הסצנות בהן מככב בנק הקוסמים גרינגוטס (Gringotts). אומנם גובלינים ודרקונים שומרי כספות לא תמצאו כאן, אך החזות הגבוהה והלבנה של הבניין מזכירה ללא ספק את חזית הבנק המתוארת בספר עליו נאמר: "אזהרה היא לבאים, סוף גנב אינו נעים".

gringots-bank
לנכנס ברוך הבא..

תחנה שישית – גן החיות של לונדון

גן החיות של לונדון הוא המקום אליו מגיע הארי עם משפחתו ועורך שיחה ערה עם נחש בואה. גם בלי קשר להארי פוטר, גן החיות של לונדון הוא אטרקציה מדהימה ומאוד מומלצת, עליה תוכלו לקרוא בכתבה הבאה.

Harry_Potter_at_London_Zoo
אז.. מה קורה?

 שני מקומות נוספים המופיעים בסרט הם כמובן גשר מצודת לונדון (Tower Bridge) ובית הפרלמנט (Parliament House) מעליהם עפו הארי וחבריו על גבי מטאטאים במהלך הסרט "מסדר עוף החול".

טיפ קטן לסיום: את הוגוורטס עצמו צילמו בעיר הסטודנטיאלית אוקספורד, מרחק שעה נסיעה מלונדון ברכבת.

*לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

98 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

נכנסתי להזמין כרטיס דרך האתר של האולפנים אני רואה שיש אפשרות לתוספת של מדריך דיגטלי ועוד משהו שלא ממש הבנתי (ספר מזכרות??) אפשר הסבר, האם כדאי?

שלום
בנסיון להזמין כרטיסים לאולפנים ביולי 2018 ( הגעה עצמאית ברכב שכור ) מופיע כל חצי שעה סיור , ובתאריך שלנו 17/7/18 שעת סיור ראשונה הזמינה היא ב- 15:00 .
השאלה היא אם נגיע מוקדם יותר האם יתנו לנו להכנס ? לסייר לבד ?, האם מנסיונכם חייבים להצטרף לסיור כדי להפיק את התועלת מהביקור ?
המטרה היא ( בהנחה של 3 שעות במקום ), להמשיך לסטונהנג ולחזור בערב ללונדון .
בתודה מראש
שמען

היי אני הזמנתי כרטיסים להסעה בשעה 10:00 ( מגיעים לשם ב10)זה הגיוני?
כי רשמתם רק ב8:00 11:00 ו14:00 אז לא הבנתי

1 6 7 8

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...