נוטינג היל (Notting Hill)

בתים ויקטוריאנים, שווקים תוססים,  אוכל מהקריביים ומצעד בסגנון הקרנבל בברזיל. הכירו את השכונה הכי צבעונית בעיר

ג'וליה רוברטס ויו גראנט הם כנראה הסיבה בגינה נוטינג היל הפכה לאחת השכונות המוכרות ביותר בלונדון. הסרט נוטינג היל בכיכובם, שיצא לאקרנים בשנת 1999, הכיר לעולם את השכונה המקסימה עם הבתים הוויקטוריאניים בעלי החזות הצבעונית. כאן כל בית זוכה לצבע פסטל משלו ואם תגיעו לרחוב Westbourne Park Rd מספר 280, תוכלו לראות את הדלת הכחולה מאחוריה מתאהבות הדמויות בסרט.

בעוד שבעבר גרו בנוטינג היל מהגרים מהקריביים ומגדלי חזירים, היום זו אחת השכונות הכי יקרות בעיר עם בתים שנושקים ל-30 מיליון שקל. היא ממוקמת ברובע המלכותי קנזינגטון וצ'לסי, מצפון-מערב לגני קנזינגטון, אטרקציה בפני עצמם עם שבילי אבן קטנים המובילים למזרקות מוקפות פרחים, פסלים עתיקים ואגם בו שוחים ברבורים שאפשר להאכיל.

גני קנזינגטון

אי קטן של שלווה

האטרקציה המרכזית של נוטינג היל הוא שוק פורטבלו, שוק העתיקות וחפצי היד שנייה הגדול ביותר בכל העיר. החל מתקליטים של סינטרה, דרך מצלמות מהמאה ה-19 ועד תכשיטים מהתקופה הויקטוריאנית ואפילו דוכן מיוחד המוקדש ללהקת הביטלס, יש כאן הכל מהכל. לקראת סופו של השוק מתמלא האזור בדוכני בגדים ונעליים אופנתיים (וחדשים), שמזכירים את ההיצע של קמדן טאון. בישורת האחרונה, נמצא הדוכן החביב עלי עם ערימות על ערימות של בגדי יד שנייה במחירים שמתחילים ב-2 פאונד לפריט. בעוד שהשוק פתוח בכל ימי השבוע, הוא מגיע לשיאו בימי שבת.

הדרך הטובה ביותר להגיע לשוק פורטבלו היא מתחנת Notting Hill Gate מכאן לוקחים ימינה ואז שוב ימינה לרחוב Pembridge Road. ברחוב מגוון חנויות בגדים ונעליים זולות, פיצרייה חמודה וחנות בשם Bubbleology שמוכרת את הייבוא הטרי והאופנתי מטאיוון, משקה ה-באבל טי (Bubble Tea). למי שלא מכיר זהו משקה המורכבת מאבקות בטעמים (וניל ועד פאפאיה) שבתחתיתו מעין כדורי ג'לי שיוסיפו מרקם צמיגי. מוזר אך שווה לנסות בשביל החוויה והתמונה לפייסבוק (£4 קטן, £5 גדול).

Bubble-tea
Bubble-Tea: מתוק, טעים ולעיס

 וכיאה לשכונה עם בתים בשווי מיליוני פאונד, שופינג יוקרתי יותר גם הוא בנמצא. ב-The Merchant מבחר גדול של בגדי מעצבים כמו שאנל ודיור, וב-Aimé מקדישים את המדף למעצבי עילית צרפתיים כמו הנעליים הגבוהות של איזבל מרנט. שתי החנויות נמצאות על Ledbury Rd. לצד אותם בוטיקים מכובדים, בליבה של נוטינג היל עוד פועם לב קריבי תוסס, זיכרון עמום מן ההגירה הגדולה של שנות ה-50. מסעדות ובתי קפה ססגוניים, כמו Yea Man ו-The Rum Kitchen מגישים לצד מנות קריביות מסורתיות, גם מגוון קוקטליים ומיצי פירות טבעיים.

משקה קריבי
קפיצה קטנה לקאריבים

אם אתם מתגעגעים הבייתה, היכנסו ל-Ottolenghi של השף הישראלי יותם אוטולנגי לטעימה מאוכל ים תיכוני יוקרתי וטוב.

בשכונת נוטינג היל פועל גם בית קולנוע מיוחד אשר נבנה בתוך בניין אופרה ישן המאה ה-19. יציעים מפוארים, כסאות מרופדים קטיפה אדומה ויצירות אומנות מסביב, ככה רואים סרט בסטייל.

קולנוע קורונט
קולנוע כמו של פעם

בחודש אוגוסט מתקיים בשכונת נוטינג היל קרנבל צבעוני שמזכיר את הקרנבל של ברזיל – תהלוכה גדולה של נגנים, תלבושות מינימאליות והרבה נוצות צבעוניות.

השנה (2013) יתקיים הקרנבל בין התאריכים 26-25 באוגוסט, בין השעות 18:00-9:00, כאשר באופן מסורתי היום הראשון מוקדש לילדים והשני למבוגרים.

נוטינג היל
בוא נרקוד עד אור הבוקר

טיפ קטן לסיום: ביום שבת בצהרים, נוטינג היל עמוסה במיוחד, כדאי להגיע בבוקר או אחה"צ כדי ליהנות מהשוק, מינוס ההמונים

*לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

18 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

שוק פורטובלו בשבת, הבנתי שכדאי להגיע אחהצ. עד מתי הוא פתוח?

שלום, האם אפשרי לשלב ביום שבת אחד גם קמדן וגם נוטינג היל? האם מיותר? עם מי כדאי להתחיל אם כן ואיך זה מבחינת תחבורה אחד לשני. תודה

שלום רב,
האם השוק בנונטינג היל הוא פתוח או סגור? אנחנו מגיעים בסוף דצמבר
האם יש מצב שנגיע לאזור והכל יהיה סגור?? תודה…

היי! איזה אתר נפלא.
שאלה- איזה יום הכי עדיף לבוא לשוק פורטובלו, אם לא שבת?

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...