על טעם ועל ריח: מאפיות נבחרות בלונדון

אין כמו להתחיל את היום עם ריח של לחם אפוי בתנור, עוגייה מלאה שוקולד נמס או מאפה פריך במילוי פירותי. קחו לכם בוקר של כיף ובואו לבקר במאפיות הכי טובות בעיר

(מאת: טלי אביב-ליבנה)

כעיר קוסמופוליטית, לונדון מציעה למבקר קולינריה מפנקת מכל רחבי העולם. המבחר המדהים בא לידי ביטוי במסעדות הפועלים התוססות, הביסטרו היוקרתיים, אך גם בתחום האפייה המקבץ את מיטב הקונדיטורים היוצרים מטעמים בהשראת עיר מוצאם.

כל אומה השאירה כאן את חותמה ואתם מוזמנים לעקוב עם האף אחר הריחות המפתים שיובילו אתכם לפתחו של גן עדן מתוק במיוחד.

האיטלקית: PRINCI

מאפיה קסומה ועשירה בריחות וטעמים איטלקיים, הממוקמת במרכז לונדון. במקום תמצאו חלל רחב של שולחנות ארוכים עם כסאות בר, עליהם יושבים אנשי עסקים לצד היפסטרים, סטודנטיות ועקרות בית שכולם מתענגים על התוצרת המדהימה. ריח הלחמים הטריים והפיצות זולג אל הרחוב, מעיר את בלוטות הטעם מתרדמתם ומקשה לפסוח בנונשלנטיות על המקום.

בין הקירות העמוסים, גומחות קטנות בהן שוכבים להם בגאווה עשרות סוגי לחמים ומאחורי בר זכוכית מונחים קינוחים שובי חך ועין – פנקוטה טרייה, פרוסות עוגת נפולאון זקופות, עוגיות שוקולד צ'יפס עצומות, פחזניות ממולאות בקרם פטיסייר ועוד ועוד.. בהמשך תמצאו מאפי פיצות משובחים עם תוספות צמחוניות, כמו גם כאלה עם סוגי נקניקים שונים. מיד אחריהם ממוקמים שני סוגי ברים נוספים- האחד מציע סלטים טריים וגבינות והשני מגיש אוכל חם.

תוכלו לרכוש צלחת של 4 סוגי סלטים עם מאפה, לתפוס כיסא ולהתענג על הטעמים, לשבת בצד השמאלי של המקום שמשמש כפיצריה או פשוט לקחת קפה טוב ומאפה ולהמשיך לטייל ברחוב המקסים.

אתר: www.princi.co.uk
כתובת: 135 Wardour Street, W1F 0UT
שעות פתיחה: ב'-שבת 24:00-8:00, ראשון 22:00-8:30

jdfjdf

הישראלית: GAILS

קטנה היא המדינה שלנו אבל אוכל טוב אנחנו יודעים לזהות וצורך באיכות אנחנו יודעים למלא. בין הישראלים שהצליחו להשאיר כאן את חותמם היא רשת המאפיות גיילס בבעלותם של אנשי העסקים רן אבידן הישראלי וטום מולנר. גיילס מתהדרת כיום בלא פחות מ-14 סניפים ברחבי לונדון, במיקומים מרכזיים כמו- שכונת צ'לסי, נוטינג היל, צ'יזיק והמפסטד.

עוד לפני שתכנסו, יציצו אליכם מחלון הראווה המאפים המתוקים והמלוחים של היום, ככרות לחם טריים בטעמים שונים וכריכים משובחים עם טעמים ישראלים (חציל מטוגן וביצה קשה, מישהו?).תוכלו לשתות קפה, תה, או מיצים טבעיים יחד עם ארוחת בוקר עסיסית, או לקנות על הדרך כריך משובח וחתיכת בראוניז בשקית נייר ולהמשיך בדרככם.

רשימת הסניפים באתר: www.gailsbread.co.uk
שעות פתיחה: רוב הסניפים נפתחים בשעה 8:00 בבוקר ונסגרים לקראת 19:00.

 Clapham Interior

האנגלית: ALBOINE

אלבוין הממוקמת בלב שכונת שורדיץ' הטרנדית היא פנינה בריטית חביבה, שזורמת עם האזור הצעיר והשוקק חיים. זוהי מאפייה הכוללת בתוכה בית קפה מקסים בעיצוב נקי ומעט תעשייתי, אך גם חנות קטנטנה המציעה למכירה פירות, ירקות, ריבות, ממרחים שונים, עוגיות, חלב אורגני, שוקולד משובח – הכל תוצרת מקומית.

תפריט ארוחת הבוקר נהדר, הקפה משובח וככרות הלחם פריכים וטעימים וכל אלו יהפכו את הביקור במאפייה השכונתית לחוויה יוצאת מסוגה. לאחריה מומלץ בחום לטייל באזור, להכנס לחנויות האקלקטיות הפזורות סביב ולהתערבב מעט באזור האופנתי.

אם יתמזל מזלכם ותגיעו לאזור ביום שמש נעים, שבו באחד השולחנות שמציעה המאפייה על המדרכה, ותהנו מתחושה של שינקין בלונדון…

אתר: www.albioncaff.co.uk
כתובת: 2-4 Boundary Street, E2 7DD
שעות פתיחה: 22:30-8:00

Gails211

ההונגרית: LOUIS PATISSERIE

מאפייה קטנה ונחבאת, בלב שכונת המפסטד הקסומה. ברגע הכניסה, העיצוב הויקטוריאני של כורסאות העור הכבדות וקירות העץ מתעורר עם חיוכה של המארחת ההונגריה ומחזיר אתכם לימים הטובים והרחוקים.

המאפים והעוגות בחלון הראווה הם חגיגה לעיניים ולחיך, מאד עשירים בטעם אבל "מתיישבים" טוב בבטן עם מבחר סוגי התה שיש למקום להציע. מקוראסון טרי, עוגת פרג מצויינת, עוגות קרם שונות ועד עוגת הבית ( שוקולד כמובן)- חוויה קולינרית ותרבותית דרך מכונת הזמן.

כתובת: NW3 6TE 32 Heath Street
שעות פתיחה: 18:00-9:00

louis1

הגרמנית: KONDITOR AND COOK

רשת בעלת ששה סניפים הפזורים ברחבי העיר, שהוקמה על ידי הקונדיטור הגרמני, ג'ררד ג'נה. גם כאן חלון הראווה קורא להכנס ולטעום ממבחר מאפים, עוגות, עוגיות, קישים, לחמים ועוגות הבית המצויינות.

אחד הסניפים המומלצים, המציע מבחר גדול של מאפים ואף ארוחות צהריים, הוא הסניף בבניין הגרקין המפורסם. המאפייה הצבעונית משתלבת בצורתו המעוגלת של הבניין ומציעה בחללה מקומות ישיבה.

אל תפספסו את המומחיות של המקום – MAGIC CAKES – קומבינציות של עוגות קטנטנות וצבעוניות.
רשימת הסניפים באתר: www.konditorandcook.com/

Untitled

 טיפ קטן לסיום: כל מאפייה לא רק מציעה מבחר מפתה של טעמים אלא גם ממוקמת באזורים שבהם כיף להמשיך ולטייל בהם…

 טלי אביב-ליבנה היא שפית בעלת עסק עצמאי לעיצוב עוגות בבצק סוכר, מנחה סדנאות בישול ואפיה למבוגרים וילדים, ועוסקת ביעוץ קולינארי. מתכונים עם סיפורים בריטיים ניתן לקרוא בבלוג-www.talicooking.wordpress.com ועיצובי עוגות מקוריים תמצאו בדף הפייסבוק-http://www.facebook.com/pages/Tali-Cooking/184960054928539

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

4 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

היי ,
תודה על האתר , הוא בהחלט עוזר.
רציתי לברר אם בהזמנת ארוחת תה של אחה"צ קיימות תוספות או שניתנת מה מוקצבת ?
תודה מיכל

אתר טוב למטייל בלונדון
http://www.NexTrip.co.il

All of these articles have saved me a lot of hehcedaas.

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...