צרות של עשירים: ברוכים הבאים לצ'לסי

בתים של מיליארדים, מסעדות יוקרה, חנויות מעצבים, מלונות ומסעדות חמישה כוכבים. בואו להכיר את החיים היפים של צ'לסי

 

שכונת צ'לסי במרכז העיר נחשבה כמעט מאז ומתמיד לאחד האזורים היוקרתיים ביותר בלונדון. כיום, המחיר הממוצע לבית בשכונה הוא כ-1.3 מיליון פאונד, לכן, אין זה פלא שכאן שוכן גם הרחוב היקר ביותר בלונדון (Egerton Crescent). רק למקרה שתהיתם איך נראה בית בשווי 75 מיליון שקלים, כדאי להתחיל את הסיור שם.

במאה ה-19 הייתה צ'לסי מעוזה של הבוהמיה הלונדונית, אליה התרכזו אמנים, משוררים ויוצרים רדיקלים, בניהם בוב מארלי ואוסקר ווילד, אשר ביתו ברחוב 34 Tite Street, עדיין מושך מבקרים סקרנים. היום, לעומת זאת, היחידים שיכולים להרשות לעצמם מעון צנוע באזור הם לורדים, בנקאים, כוכבי קולנוע וזמרי רוק מזדקנים כמו מיק ג'אגר מהרולינג סטונס, שמחזיק כאן אחוזה עצומה בשווי 10 מיליון פאונד. ובעוד שספק אם תוכלו להרשות לעצמכם חדר קטנטן בדירת שותפים, תמיד נעים להציץ מבחוץ על היפים והאמיצים. אחד המקומות בהם תוכלו להתחכך בשמנה והסלתה, הוא הרחוב הראשי של צ'לסי, King's Road בו נמצאת שדרת מעצבים נוצצת. מעצבי אופנה כמו הוגו בוס, קארטייה, טיפאני'ס, טד בייקר וחבריהם פתחו כאן לא מעט בוטיקים קטנים ויוקרתיים, שבהם משכורת של חצי שנה תקנה לכם במקרה הטוב צעיף. "עניי העיר" יוכלו להסתפק בכמה חנויות כמו גאפ ובננה רפובליק ואפילו מקדונלדס.

לא מראה נדיר בצ'לסי (קרדיט: Olga Díez)

מלבד רובע החיים הטובים, צ'לסי היא גם מקום משכנו של רובע המוזיאונים של לונדון. כאן ממוקמת גלריית סאצ'י (Saatchi Gallery) הנהדרת, שבה מוצגת אמנות עכשווית יוצאת דופן. באזור גם שלושה מן המוזיאונים המתויירים והנחשבים ביותר בעיר: מוזיאון ויקטוריה ואלברט (V&A), מוזיאון המדע ומוזיאון הטבע, עליהם תוכלו לקרוא עוד בכתבת המוזיאונים.

מבנה מרשים נוסף, הממוקם בשכונה, הוא בית החולים המלכותי (Royal Hospital Chelsea), שיועד על ידי המלך צ'ארלס השני עבור חיילי הממלכה הפורשים. היום משמש המקום, בין השאר, כמוזיאון, אך אם אתם בסביבה בהחלט כדאי לתת מבט חטוף על הארכיטקטורה הספקטקולרית ולבקר בגינת צמחי המרפא (Chelsea Psychic Garden) בה מעל ל-5000 צמחים מכל רחבי העולם. הגינה, שהוקמה כבר בשנת 1673, נחשבת לגינה הבוטנית הראשונה של לונדון והיא אזור פסטוראלי ויפייפה בפני עצמו. כל חודש מאי מתקיימת כאן תערוכת פרחים מרהיבה המושכת אליה מעל ל-150,000 מבקרים.

הגינה הבוטנית הראשונה (קרדיט: Karen V Bryan)

אטרקציות מקומיות נוספות הן: בית קברות ויקטוריאני (Brompton Cemetary) ובו מצבות ופסלים מושקעים במיוחד, כנסייה עתיקה מן המאה ה-12 (Chelsea Old Church), שבה נשא הנרי השמיני את אישתו השלישית (מתוך שש) וכנסייה אנגליקנית מרשימה (St Barnabas Pimlico) המשלבת כמה סגנונות עיצוב.

מבחינת חיי לילה, צ'לסי נחשבת לאחד האזורים השיקים של העיר ומתפארת במועדונים, ברים ופאבים נוטפי סטייל. נסו את Eclipse המנומר והאפלולי, את ה-Ju Ju המתוחכם עם הקוקטלים המצוינים או את Kona Kai האקזוטי. לארוחה טובה במחיר שלא ישבור קופת חיסכון, הגיעו לברסרי המצוין Cheyne Walk Brasserie ולארוחה תאילנדית מעולה היכנסו ל- Blue Elephant. למי שמתחשק איטלקי, כדאי לנסות את  Il Giardino ופירות ים מעולים תמצאו במסעדת Geales.

bar
האקונה מאטטה (Kona Kai)

טיפ קטן לסיום: למבט מיוחד על השכונה, המשיכו דרומה עד שתגיעו לתמזה, שם תוכלו לטפס על Chelsea Bridge המחודש

*לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

2 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

היי, האם הכרטיס נסיעה הרגיל של איזורים 1+2 מתאים לטיולים בצלסי , קמדן טאון ושאר השכונות שסיפרת עליהם?

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...