קובנט גארדן (Covent Garden)

אחד המחוזות המתוירים ביותר בלונדון, בשל קרבתו למרכז העיר והאטרקציות המגוונות שהוא מציע למבקריו: שווקים, מוזיקה קלאסית, אומנות וטבע. מאחר והוא ממוקם בשולי הווסט-אנד שוכנים כאן לא פחות מ-13 תאטראות, בהם מציגים מחזות הזמר הפופולאריים

האטרקציה המרכזית של מחוז קובנט גארדן הם השווקים התוססים שממלאים את האזור עוד מימי הביניים. הגדול מבניהם הוא אפל מארקט (Apple Market) שייחודו בפרטי אומנות מקוריים ויוצאי דופן. כמעט כל המוצרים הם מלאכת יד של אמנים ויוצרים ובניהם: בובות אספנים, תכשיטים ואקססוריז, ציורי שמן, כלי בית ועוד רבים אחרים. פרטים נוספים בכתבה שלי לעכבר עולם.

שוק נוסף הפועל באותו מתחם הוא ג'ובילי מארקט (Jubilee Market) שבכל כמה ימים מציע למכירה משהו אחר: ביום שני – עתיקות; שלישי-שישי – בגדים ומוצרים לבית; שבת-ראשון חפצי אומנות. במרכז השוק נמצא גם הדוכן הידוע של השף ג'יימי אוליבר (Jamie's Union Jacks) ובו אוכל אנגלי מסורתי בריא וטעים (וגם פיצה). בסופי שבוע הופך מתחם השווקים לזירה של מופעי ליצנות, קוסמות, להטוטנות ומוזיקה לכל המשפחה. להמשך מסע הקניות, פנו לרחוב הראשי (Long Acre) ובו עשרות חנויות מותגים, כמו ריי באן והשם החם באופנת הנעליים – Ugg.

בנוסף, מחוז קובנט גארדן הוא מקום משכנו של מוזיאון התחבורה של לונדון (London Transport Museum)  ומוזיאון הסרטים (Film Museum) וגם בייתו של אחד ממרכזי האומנות והתרבות החשובים של העיר, סאמרסט האוס (Somerset House) על כולם תוכלו לקרוא עוד בחלקהמוזיאונים של לונדון. כנסיית סנט פול (St Paul), השנייה בחשיבותה אחרי ווסמיניסטר אבי, ממוקדמת במרכז המחוז  ובצמוד אליה, ברחוב Brushfield, נמכר הפלאפל הכי טוב בעיר במסעדת פלפל (Pilpel) בבעלות ישראלית כמובן.

SAMSUNG
סמרסט האוס: דיוקן עצמי של ואן גוך לאחר שחתך את אוזנו

מחוז קובנט גארדן הוא גם בייתו של בית האופרה הלאומי (Royal Opera House), כאן עולים לבמה מופעי בלט, הצגות ואופרה מהטובים ביותר בעולם. קלאסיקות כמו נאבוקו ואגם הברבורים מציגות מידי שבוע ואם זו כוס התה שלכם, אסור להחמיץ! בית הקפה והמסעדות שסביב מציעים הנחות לבאי ההצגות אז חפשו את שלטי  Pre Show Meals. לחובבי המוזיקה הקלאסית, מגוון מוזיקאים מקצועיים מגיעים לנגן ברחובות המחוז ובייחוד ב-South courtyard בכדי להכיר עצמם לקהל הרחב. כדי לזכות להופיע בקובנט גארדן אותם אמנים עוברים אודישנים (!), כך שאתם תקבלו רק את הטוב ביותר.

כתוב בעור מופע בלט
מופע המחול Written in Skin (קרדיט: ROH)

אומנות מסוג קצת אחר אחת הגלריות המתוקות ביותר באזור היא Artica Galleries שתמיד מציגים בה משהו מעניין ומיוחד, כמו לדוגמא תערוכה המוקדשת לענקית הקומיקס, מארוול, שהביאה לעולם את ספיידרמן, קפטן אמריקה, איירון-מן, אקס-מן ובקיצור הייתה ההשראה לכל שוברי הקופות ההוליוודים של השנים האחרונות.

חמש דקות הליכה מתחנת הטיוב Covent Gardens לכיוון דרום תגיעו לגני ויקטוריה אימבנקמנט (Victoria Embankment Gardens) השוכנים לגדותיו של נהר התמזה. זהו מקום קטן ופסטורלי לשבת בו למנוחה של כמה דקות מהעיר העמוסה.

גני ויקטוריה
פסטורליה במיטבה

*לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

11 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

שלום, יש לנו כשלוש שעות בבוקר יום חמישי לשוטט בלונדון עד הטיסה האם יש למה להגיע לקובנט גארדן כבר בשמונה בבוקר?לשוטט בשווקים? לנשנש משהו? תודה רבה!

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...