קולינריה רב תרבותית בלונדון

לונדון היא עיר מלאה קולינריה נפלאה ואיכותית וקיבוץ גלויות של ערב רב תרבותי. קשה למצות את מה שיש לעיר להציע אך בהחלט אפשר לחלקה לאזורים בהם נמצא הריכוז הגדול והטוב ביותר של מטבח בינלאומי

 

אוכל סיני בצ'יינה טאון

ממש במרכז העיר, באזור הסוהו היוקרתי, נמצא הרובע הסיני (Chinatown) של לונדון ובו עשרות מסעדות ודוכני מזון מצוינים שיכירו לכם מקרוב את אחת התרבויות המרתקות ביותר של המזרח.

כדי לבחור מסעדה באזור צ'יינה טאון, כדאי קודם כל לבחון בעיון את התפריט שלרוב נמצא בחזית המסעדה. השתדלו להימנע מפיתויים של בופה "אכול כפי יכולתך", משום שהמנות מרגישות מאוד תעשייתיות, מלאות חומרים משמרים ולרוב האוכל מוכן מראש ואינו טרי.

כמה מהמקומות המומלצים ברחוב הראשי הם:

New World: מלצרים עם עגלות מציעים דים-סאם טרי ומלא כל טוב (1 Gerrard W1D 5PA)

Four Seasons: ברווז צלוי מצוין ועסיסי (12 Gerrard W1D 5PA)

Ba Shan: מנות בהשראת המחוז הסיני הידוע – סצ'ואן. נודלס מעולה ושירות טוב (4 Romilly, W1D 5AH)

Golden Gate Cake Shop: אולי לא ידעתם אבל הסינים הם גם אופים מצוינים והעוגות והעוגיות במקום הן יצירתיות וטעימות כאחד (13 Macclesfield W1D 5BR).

אל תשכחו להיכנס לסופר מקומי, לשאוף מאווירת הקניות התוססת ולרכוש לעצמכם תה ירוק אמיתי וקרקרים בטעם חסילונים (נשמע רע, אבל הטעם מעולה!).

מטבח ויאטנאמי בשכונת שורדיץ'

שורדיץ' (Shoreditch) היא אחת השכונות המדהימות ביותר בלונדון, עליה תוכלו לקרוא עוד בכתבה הזו.

כאן נמצא גם ריכוז גדול של מסעדות ויאטנמיות מצוינות ששווה מאוד שתכירו. למי שטרם ניסה מהמטבח הויאטנמי מצפה לו חוויה קולינארית ייחודית שקשה למצוא בישראל ובה האוכל מזכיר מעט את האוכל הסיני, מינוס חומרי הטעם והריח. במקום, נעשה שימוש בהרבה תבלינים, ירקות טריים ועירור מלא של כל חמשת החושים באמצעות הגשה אסתטית וצבעונית שמייצגים את חמשת האלמנטים: שמים, אדמה, אוויר, מים ואש.

אחת המסעדות הטובות באזור היא Song Que (134 Kingsland Rd E2 8DY) שהיא גם כנראה המוצלחת ביותר בלונדון. הזמינו beef pho או bun cha ולמנה ראשונה כל אחד מהמרקים החריפים.

ויאטנמי 1

מסעדה מצוינת נוספת באותו רחוב היא Mein Tay ובה הדגים הקטנים והמטוגנים המוגשים לצד סלט ויאטנמי הם פשוט מעדן.

 

איטליה הקטנה בצפון העיר

בעבר נחשב אזור Clerkenwell לאיטליה הקטנה (Little Italy) של לונדון. היום, נשארו מאחור רק כנסיית סנט פיטר (St Peter’s church) שנוסדה במאה ה-19 על ידי כומר רומאי וכמה מסעדות איטלקיות טובות.

באותן מסעדות, הפטוצ'יני חי ובועט לצד מפות משובצות וקישוטים שכוללים בעיקר תמונות של מאמא שמנה וזועפת. אז אם מאסתם בפיצה שמכינים הודים ופקיסטנים, בואו לאכול אותה כמו שצריך, דקה-דקה ולקינוח פסטה תוצרת בית וריזוטו נימוח. כי אם לא תאכלו איך תגדלו?

הנה כמה מהמומלצות:

Santore: אומרים שזו הפיצה הטובה ביותר בלונדון, לא תנסו? (59 Exmouth Market)

L'inizio: כל מה שתזמינו הוכן בעבודת יד לכל המאוחר באותו הבוקר (316 St. John St)

Tilelli: איטלקית משפחתית עם הרגשה בייתית. בימים יפים שבו בגינה תחת עלי הגפן (326 St John Str)

פיצה דקה-דקה

אוכל הודי בבריק ליין

מעל לחצי מיליון הודים חיים בלונדון ולכן, תרבות האוכל ההודי של העיר היא מהמפוארות והגדולות ביותר בעולם המערבי. לא קשה למצוא מסעדה הודית טובה, אבל כנראה שהריכוז הגדול הוא בבריק ליין (Brick Lane) כאן אפילו חלק משמות הרחובות כתובים בסנסקריט.

מסעדת אלאדין (Aladin) נבחרה על ידי ה-BBC  לאחת המקומות הטובים בעולם לאכול בו קארי ואפילו קיבלה המלצה חמה מהנסיך צ'ארלס ועם זה קשה להתווכח (132 Brick Ln). ממש לידה מוגש אוכל בנגלדשי יוקרתי במסעדת קינמון (Cinnamon) ושתי דלתות משם במסעדת שבה (Sheba) מגוון מנות מסורתיות ושזיכו את השף שלהם שנתיים ברציפות בפרס השנה.

brick_lane_street_signs

אוכל קריבי בנוטינג היל

אם קראתם את הכתבה על נוטינג היל אתם כבר יודעים שבעברו האזור הכל-כך האופנתי הזה היה שכונת מהגרים קריביים. כאשר מחירי הבתים התחילו להתקרב למיליונים המהגרים עזבו אבל האווירה הקריבית התוססת נשארה בזכות המסעדות האפריקאיות שעדיין ממלאות את השכונה.

נסו את תבשיל הבשר והאורז (jerk) במסעדת The Rum Kitchen האופנתית (All Saints Road W11 1HE), שתו שייק פירות טרי ב-Yea Man (28 Lancaster Rd) וקנחו בעוגה שחורה ב-Dine Delicious (136a Lancaster Rd).

 

טיפ קטן לסיום: אם אתם לא יודעים בדיוק מה בא לכם, בואו לשכונת אנג'ל – ברחוב הראשי מגוון עצום של מסעדות מכל רחבי העולם, במחירים שאין להם תחרות

*לעדכונים שבועיים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו לפייסבוק*

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

2 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

יש לך המלצות גם למסעדות טבעוניות? או ידידותיות לטבעונים?

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...