קמדן טאון (Camden Town)

אחד האזורים האהובים בלונדון שנחשב גם לאחד ההזויים ביותר בעולם. כאן גרות זו לצד זו כמה מתת-התרבויות המעניינות ביותר של העיר

ללא ספק אחד האזורים התוססים והמוזרים ביותר בעיר: היפסטרים קונים חולצות שפם וגותיים מוסיפים עוד קעקוע לרפרטואר. היפים באים להצטייד בקטורת ולוכדי חלומות, חובבי עתיקות פושטים על החלק האחורי של השוק ואמנים מתחילים מרססים גרפיטי בחסות החשיכה. הכירו את קמדן טאון

IMG_1596
הרחוב הראשי

אחרי שירדתם מהטיוב, קחו ימינה והתחילו ללכת על הרחוב הראשי. כאן תמצאו חנויות אופנה שונות ומשונות שמעליהן פסלי ענק שירמזו לכם בעדינות על מה מוכרים שם: נעל או כובע עצומים או מכשפה על רקע צלב אדום, תחתיה נמצאת אחת החנויות המוכרות ביותר בשכונה – Dark Side. זוהי חנות המוקדשת לאהבת הגותיקה, לבגדי העור השחורים, לפלטפורמות הגבוהות ושאר חפצי מתכת שאפשר לעטר בהם את גופינו. ה- Dark Side וחנויות דומות כמו Dark Angle הקדישו עצמן לתת התרבות הכי אופיינית לקמדן – הגותיקה. התרבות הענפה שכוללת מוסיקה קיצונית ומראה קיצוני עוד יותר החלה את דרכה באנגליה של שנות ה-80 ושרדה היום בעיקר בזכות שאומצה ללא סייג על ידי צעירי גרמניה ומרלין מנסון. בלונדון תת התרבות השתלטה על אזור קמדן, שם נמצא ריכוז מרשים של פאבים ומועדונים המוקדשים לאנשי הלילה.

IMG_1599IMG_1633

למידע נוסף בנושא זה כנסו לכתבה שלי בעכבר עולם על הצד האפל של לונדון.

בקמדן נמצא גם אחד השווקים הפופולאריים ביותר בעיר, העונה לשם Stable Market  מאחר ולפני מאות שנים שימש כאורוות סוסים עצומה. סמטאות השוק המפותל יקחו אתכם למסע אקלקטי בין דוכני מזכרות (כאן המחירים הכי זולים בלונדון), חנויות שמוכרות רק קטורת, בוטיק תיקים ואקססוריז יוקרתי ועוד רבים אחרים.

IMG_1641
הסוסים שנשארו למזכרת

בחלקו הצמוד לתעלה, השוק מתמלא מאות דוכני מזון החל מהמבורגרים ופיש אנד צ'יפס ועד כופתאות סיניות, נודלס תאילנדי, סושי וקארי הודי חריף. כל מנה עולה בין 5-4 פאונד אבל יש מצב שתתמלאו רק מהטעימות שיציעו לכם בעלי הדוכנים בדרך. שבו עם הצלחת הקטנה על גדות התעלה ואת השאריות זרקו לברווזים שבטנם כבר מחוסנת להכל.

IMG_1619
מנשנשים על גדות התעלה

אי אפשר להגיע לקמדן ולפספס את החנות הכי מגניבה בלונדון. Cyberdog הוא אחד המקומות הכי מוזרים שתראו בחייכם ומבלי להרוס את ההפתעה, אוכל לומר שההרגשה תהייה כאילו נכנסתם למכונת זמן שזרקה אתכם כמה מאות קדימה. מעין 'האלמנט החמישי' פוגש את 'מטריקס' ויותר לא אוסיף. בקמדן יש גם קזינו נחמד ובתי קפה קטנים המגישים עוגות טובות תוצרת בית.

SAMSUNG
כל מילה מיותרת

טיפ קטן לסיום: קמדן היא מקום להעביר בו גם לילה סוער במיוחד, בזכות הפאבים שנשארים פתוחים עד השעות הקטנות גם באמצע השבוע. לא לחינם, בחרה הרוקרית איימי ווינהאוס ז"ל לקבוע כאן את בייתה (ועוד על כך בכתבת תרבות יהודית בלונדון)

*לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

18 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

תודה רבה על העזרה
אילו שווקים פתוחים בחמישי בערב?
יש שווקי לילה?

היי, ברצוני לדעת איפה יש מקומות לבילוי כגון פאבים/ מקומות לעישון נרגילה בלונדון? והאם הם פתוחים בכל ימות השבוע?

האתר מאד אינפורמטיבי. תודה.
איפה כדאי ללון לזוג עם שני ילדים מתבגרים? אני צריכה לבחור בין דירה בקמדן או דירה ב FULHAM.

מה כדאי?

איך מגיעים לשוק קמאדן ? קובנט גארדן ?
תודה

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...