תחבורה ציבורית בלונדון

כל מה שאתם צריכים לדעת על תחבורה ציבורית בלונדון

 

התחבורה הציבורית בלונדון נחשבת לאחת היעילות, הנוחות והבטוחות ביותר בעולם. התחבורה הציבורית כוללת את הרכבת התחתית (טיוב), הרכבת הרגילה (בעיקר כדי לצאת מהעיר, אבל יש גם תחנות בעיר עצמה), הרכבת העילית (אוברגראונד) וכמובן, אוטובוסים והיא מגיעה לכל אזור בעיר וכמובן, בסמוך לאטרקציות המרכזיות של לונדון.

הדרך הנוחה ביותר להתנייד בלונדון היא הרכבת התחתית, שמרשתת את העיר ומגיעה כמעט לכל אזור ושכונה. הטיוב של לונדון נחשבת לאחת הטובות בעולם מאחר והיא מאוד זמינה, תכופה (יוצאת כל 3-1 דקות) ומרווחת.

כרטיס האויסטר

הוא כרטיס הנסיעות המשמש לכל אמצעי התחבורה הציבורית, אך מרבית התיירים בלונדון בוחרים לקנות את כרטיס הרכבות – שגם הוא תקף לכ-ל אמצעי התחבורה (למרות שמו) ומקנה גם הנחות לאטרקציות הכי שוות בעיר – תוכלו לקרוא עליו בכתבה הזו. אויסטר ניתן להשיג בכל תחנת טיוב, הוא חינמי אבל מצריך פיקדון של £5 שאותו תוכלו לקבל כשתחזירו אותו (אפשר להחזיר רק בתחנה שיש בה קופה מאוישת).

מחירי נסיעה בתחבורה ציבורית בלונדון

תלויים באזור (zone) שאליו וממנו אתם נוסעים. לונדון מחולקת ל-6 אזורים, כאשר רובם אזורי מגורים ורק אזורים 2-1 נחשבים למוקדי תיירות (ושם נמצאות כל האטרקציות של לונדון) – ולמזלנו – כל כרטיס נסיעה בסיסי כולל את שניהם. אזור 3, גם הוא אזור מגורים ברובו, אבל יש בו ריכוז גדול של ישראלים וכן, מה שנחשבות – שכונות יהודיות בלונדון (מקומות כמו גולדרס גרין, פינצ'לי, הנדון והאקני).

מחיר נסיעה בודדת

באזורים 2-1: £2.40. אם יש לכם אויסטר, אפשר להטעין אותו בכסף ולנסוע כמה שרוצים בכל אמצעי התחבורה הציבורית בלונדון והתשלום לכל היום לא יעלה על £6.50. אויסטר שבועי יעלה£32.40. רשימת המחירים המלאה – כאן.

איך להגיע ממקום למקום בלונדון?

איך להבין את הדרך הטובה ביותר להגיע לאטרקציות ומהן בחזרה למלון? פשוט הורידו את האפליקציה City Mapper שמשלבת את כל אמצעי התחבורה בעיר ותתן לכם את הדרך היעילה והקצרה ביותר בזמן אמת. עוד אפשרות היא שימוש במפות גוגל Googlemap.co.uk – הכניסו את נקודת המוצא ואת המקום אליו אתם רוצים להגיע ותוכלו לראות מהי הדרך הכי פשוטה ומהירה להגיע, כמו גם כמה זמן זה יקח. בכתבה הזו יש לכם מדריך מלא איך להגיע ממקום למקום בלונדון. כדי להבין איך להגיע ממקום למקום ברכבת התחתית בלי להשתמש באינטרנט, אפשר להוריד אפליקציה שעובדת גם בלי אינטרנט – Tube Map. עם האפליקציה הזו תוכלו בקלות למצוא את הדרך מתחנת טיוב אחת לאחרת.

איך להגיע משדה תעופה ללונדון?ֿ

יש כמה שדות תעופה מסביב לעיר, בכתבה הזו תמצאו את כל הדרכים להגיע מכל השדות לעיר.

עד מתי פועלת תחבורה ציבורית בלונדון?

תחבורה ציבורית בלונדון פעילה 7 ימים בשבוע. הרכבת התחתית (טיוב) עובדת משעות הבוקר המאוד מוקדמות ועד 12:30 בלילה – אבל בתחנות מסוימות קצת לפני, אז כדי לא להסתכן כדאי להגיע בסביבות 23:30 כדי לא לפספס את האחרונה. למידע מלא על עד מתי עובדת הרכבת התחתית בלונדון, תוכלו לבדוק לפי הקו והתחנה שאתם צריכים בלינק הזהאוטובוסים מסתיימים גם הם בערך ב12 בלילה, אבל יש אוטובוסי לילה שעובדים 24 שעות ביממה והקווים שלהם מסומנים באות N.

האם בטוח לנסוע בתחבורה ציבורית בלילה?

הרכבת התחתית של לונדון נחשבת לאחת הבטוחות בעולם. היא מוארת מאוד, מלאה במצלמות אבטחה ויש גם צוות שנמצא שם בכל שעות הפעילות. גם באוטובוסים בטוח לנסוע בלילה – אבל כמובן שכמו בכל עיר – צריך תמיד לשמור על זהירות ולא להיות שאננים מידי.

חשוב – בסופי שבוע תמיד מבצעים תיקונים בקווי התחבורה של העיר ולכן, כדאי להתעדכן באמצעות האפליקציה דרך אתר tfl.gov.uk או  אילו שינויים צפויים לנו. לעיתים קווים מסוימים נסגרים לחלוטין (בעיקר האוברגאונד), או שיש עיכובים ושיבושים בחלק מהדרך.

שימו לב כי אוטובוסים בלונדון לא מקבלים תשלום במזומן ולכן חובה להצטייד בכרטיס נסיעה לפני.

שאלה נפוצה היא  – איך למצוא את האזור שלי? כדי למצוא מהו האזור בו אתם מתגוררים, היכנסו לגוגל, הכניסו את הכתובת וחפשו את שם התחנת טיוב הכי קרובה אליו. אז הקליקו כאן וחפשו את התחנה (אפשר להסתכל במדריך בתחתית או פשוט ללחוץ CTRL+Fׁ) האזור מופיע באפור/לבן ברקע. אפשר כמובן להשתמש לחיפוש התחנה גם באפליקציית הטיוב המוזכרת מעלה (זה יותר נוח).

————————————————————————————————————————————-

*לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

132 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

יש לי טיסה חזור מגטוויק בשמונה בבוקר אם יש אפשרות להגיע מגולדרס גרין לשדה באמצע הלילה

יש לי טיסה חזור מגטוויק בשמונה בבוקר אם יש אפשרות להגיע מגולדרס גרין לשדה באמצע הלילה

היי בניגוד למה שרשום כאן אני רואה כרגע שיש קווים בטיוב שעובדים גם בשעות הקטנות של הלילה מעבר לחצות,
זה השתנה ?
פשוט כי אני תלוי בזה כי אני מגיע בלילה וזאת הדרך הגעה שלי למלון …

1 8 9 10

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...