אוקספורד: הכל אודות העיר המדהימה

היסטוריה, פארקים, מוזיאונים ובעיקר – קולג'ים מרהיבים. מרחק שעה מלונדון, לא תבואו?

 

מרחק שעה נסיעת רכבת מלונדון, נמצאת העיר אוקספורד. זוהי עיר שבה הישן (האוניברסיטה) מתמזג עם החדש (הסטודנטים) והתוצאה היא עיר יפהפיה עם מבנים עתיקים ומרשימים ביופים, לצד פאבים שוקקים ומסיבות אל תוך הלילה.

בכתבה תמצאו עצות, טיפים והמלצות אודות העיר ואולם אם אתם חדשים באנגליה או מתיירים באזור, כדאי לקחת סיור באוקספורד בעברית עם הסיורים המודרכים של "לונדון אישי". הסיור מציע הצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של החיים בעיר וביקור באטרקציות המרכזיות. פרטים ודרכי התקשרות בכתבת סיורים מאורגנים בלונדון.
מחירים מיוחדים למגיעים מהאתר שלנו!

מתוך הסיור של "לונדון אישי"
מתוך הסיור של "לונדון אישי"

אטרקציות מרכזיות באוקספורד

אוניברסיטת אוקספורד היא האוניברסיטה דוברת האנגלית הראשונה בהיסטוריה. בניגוד לישראל, אוניברסיטאות בלונדון מחולקות לכמה מוסדות חינוכיים נפרדים שנקראים קולג'ים. לכל פקולטה יש קולג' משלה ואלו מפוזרים ברחבי העיר. יש כמעט 40 קולג'ים באוקספורד ובהם למדו רבים מהמדענים, הסופרים וראשי המדינות החשובים ביותר בהיסטוריה ובניהם: אלברט איינשטיין ולואיס קרול (קולג' Christ Church), וירג'יניה וולף ויו גרנט (New College), מחבר שר הטבעות ג.ר.ר טולקין (Merton College) והסופר אוסקר ווילד (Magdalen College).

הקולג' הוא יחידה שעומדת בפני עצמה עם מעונות ולעיתים גם כנסיה צמודה והם גם האטרקציה המרכזית של העיר

שנים של תחרות על טובי הדור יצרו מפלצות ארכיטקטוניות ומבנים מורכבים ומדהימים שנועדו לפתות את האיינשטיינים והטולקינים לבוא ללמוד אצלם. אולמות מפוארים, ספריות רחבות ידיים, גלריות ובהן ציורים מפורסמים, חצרות ירוקות עם פסלים ומזרקות, אלו רק חלק מהאטרקטיביות של אותם מבנים. הכניסה לקולג'ים המפורסמים יותר, אלו שלמדו בהם סופרים, פילוסופים או מדענים ידועים היא לרוב בתשלום (7-3 פאונד). מאחר ובעבר האוניברסיטאות היו למעשה מוסדות דתיים, לרבים מהקולג'ים יש גם כנסייה מרשימה משלהם, אז אם הגעתם ביום ראשון, אפשר לבקש להיכנס לדרשה ועל כך לא יגבו מכם תשלום. שעות הביקור הן לרוב בין 17:00-14:00 – אבל כדאי לבדוק מראש אם נחה דעתכם על אחד מסוים.

הקולג'ים המלכותיים והכנסיות
הקולג'ים המלכותיים והכנסיות

אטרקציות נוספות באוקספורד

ספריית בודיאן (Bodleian Library),: הספרייה השניה בגודלה בבריטניה (אחרי הספריה הלאומית). תוכלו למצוא כאן את עותק מקורי של התנ"ך המודפס הראשון, מחזות של שייקספיר ועוד ספרים עתיקים בני מאות שנים.  חדר הקריאה המרכזי הוא גם הבניין האייקוני ביותר בעיר (Radcliffe Camera) ותחתיו ישנה רשת מנהרות תת קרקעיות שמחברות בינו לבין הבניין המרכזי. הכניסה היא באמצעות סיור בלבד, שנמשך 90 דקות ועולה 13 פאונד (בכל יום מלבד שני ושלישי). ואם האולם המרכזי נראה לכם מוכר, זה כנראה כי הוא כיכב בכל סצנות הספרייה בסרטי הארי פוטר!

ראדקליף
חדר הקריאה המרכזי

מוזיאונים

כיאה לעיר שבה סטודנטים ומרצים מהווים 20% מיושביה – המוזיאונים של אוקספורד הם מהחשובים ביותר במדינה.מוזיאון הטבע (Natural History Museum),בו תוכלו למצוא תצוגת מאובנים בני מיליוני שנה, מוזיאון האומנות והארכיאולוגיה (The Ashmolean Museum),, מוזיאון ההיסטוריה של המדע (Museum of the History of Science) בו תוכלו לראות נוסחאות מקוריות בכתב ידו של איינשטיין ו- מוזיאון פיט ריברס (Pitt Rivers Museum) בו נמצא אוסף אקלקטי של מומיות מצריות, חרבות סמוראיות, ראשים מכווצים מדרום אמריקה ועוד ועוד.

הגנים הבוטניים

אוקספורד היא עיר מאוד פסטורלית, מלאה פארקים ואגמים צלולים. הגנים הבוטניים בהחלט שווים גם הם ביקור, שם תוכלו להציץ אל מינים רבים של פרחים וצמחים נדירים.

הגנים הבוטניים
הגנים הבוטניים

השוק

השוק העתיק של אוקספורד, נפתח לעסקים בשנת 1771 וכיום מאוכלס על ידי 50 דוכנים מלאים מכל טוב: מבגדים מעוצבים, מוצרי טיפוח אורגניים וכמובן – דוכני מזון טעימים להפליא שלא כדאי לפספס.

החנות של אליס

Alice's Shop היא חנות המוקדשת לדמויות האהובות מספריו של הפרופסור, צ'ארלס לוטווידג' דודג'סון, או בשבילכם – לואיס קרול. הספר "הרפתקאות אליס בארץ הפלאות" נכתב עבור בתו של דיקן הפקולטה, אליס לידל וכיום בחנות תוכלו למצוא מגוון מזכרות מתוקות.

אוכל ושתיה

עצרו לצהרים ב- Turf Tavern פאב מהמם מן המאה ה-11 שמאכלס היסטוריה ענפה, החל מקרבות אבירים ועד הספסל שעליו עישן ביל קלינטון את הג'וינט המפורסם (ולא לקח לריאות).

 *לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

print

:Share

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

0 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...