מידע חשוב על לונדון

כל הדברים שחובה לדעת לפני שאתם מגיעים! הטיפים והעצות החשובות שיעשו לכם את הביקור בעיר לבלתי נשכח

 

אפילו אם אין זו הפעם הראשונה שלכם בעיר, העצות המופיעות בכתבה הן מסוג הדברים שעוברים מפה לאוזן ולא תמיד מגיעים לכולם. כאן תמצאו לא מעט המלצות חשובות שדיירי העיר אספו עבורכם, לאחר שנים של אירוח תיירים מהארץ, אך גם טיפים "קלאסיים" כמו הדרך הטובה ביותר לצאת משדה התעופה.

ויזה והגעה לבריטניה

לבעלי דרכון ישראלי אין צורך בויזה א-ב-ל הבריטים חוששים מאוד מהגירה לא חוקית ומהגרי עבודה ולכן חובה להגיע עם כרטיס חזור או יציאה מברטניה. אם הגעתם עם כרטיס לכיוון אחד אתם תעוכבו בכניסה ולא חסרים מקרים שבהם גם שלחו אנשים חזרה לישראל.

שער חליפין

אלא אם אתם מגיעים עם דולרים, הכי טוב להחליף שקלים לפאונדים בישראל, לפי ההגעה ללונדון. שער חליפין עדכני תוכלו למצוא באתר של בנק ישראל. אם החלטתם להחליף בלונדון, תבדקו את השערים שמציאים לכם ב-Thomas Cook.

שקע חשמלי לונדון

בבריטניה השקע החשמלי הוא שונה מהישראלי ולכן, יש לקנות מתאם. ניתן לקנות את המתאם בדיוטי-פרי וכמובן, בכל חנות לכלי בית בעיר עצמה. מומלץ להביא איתכם גם מפצל ישראלי, כדי שתוכלו להטעין כמה מכשירים במקביל.

אזורים בלונדון – מרכז לונדון

העיר לונדון מחולקת לאזורים ומה שנחשב למרכז הוא אזורים 1 ו-2 אשר מתפרסים על פני שטח די גדול. אם תסתכלו על המפה של הרכבת התחתית של לונדון (Tube), תוכלו לזהות בקלות את המרכז – הוא נראה כמו בקבוק שכוב כשפתחו בצד ימין – כל מה שבפנים נחשב אזור מרכזי בלונדון. שם נמצא גם הרוב הגדול של אטרקציות בלונדון (עליהן תוכלו לקרוא בכתבה הזו או בכתבה הזו)

 

לינה בלונדון

כדאי לבחור במלון במיקום מרכזי יחסית מאחר והנסיעות מחוץ למרכז יכולות להיות ארוכות ואף יקרות. היכנסו לחלק הלינה באתר, שם תוכלו לקרוא הכל על מלונות מומלצים בלונדון. למאיה, חברה טובה שלי, יש סוכנות נסיעות והמחירים שהיא משיגה ברוב המקרים זולים בהרבה ממה שתמצאו בכל מקום אחר. שווה לתת לה לנסות למצוא לכם דיל משתלם ללונדון! לחצו פה להגיע לאתר שלה, או התקשרו: 050-3791431.

תחבורה

תחבורה ציבורית בלונדון היא מהיעילות ביותר בעולם ובראשה עומדת הרכבת התחתית, היינו, הטיוב (Tube). לפני שהגעתם ללונדון מומלץ להוריד אפליקציה שנקראת Tube Map ופועלת גם בלי אינטרנט (שאינו זמין בתוך הרכבת עצמה). אפשר למצוא בעזרתה תחנות טיוב קרובות ולראות אילו קווים מגיעים אליהן.

 

עוד טיפ חשוב על תחבורה ציבורית בלונדון – ***ילדים עד גיל 11 נוסעים חינם בתחבורה ציבורית (בליווי מבוגר בלבד)****

אם הגעתם ליותר מכמה ימים, אל תקנו את כרטיס האויסטר (Oyster) השבועי אלא הגיעו לאחת מתחנות הרכבת התחתית מהן יוצאות גם רכבות אל מחוץ ללונדון, כמו Victoria, Kings Cross, Waterloo וקנו כרטיס שבועי מחברת הרכבות. בדיוק כמו האויסטר השבועי זהו כרטיס שעולה כ-£31 ומקנה נסיעה חופשית למשך שבוע בכל אמצעי התחבורה המקומיים: רכבת תחתית, רכבת עילית (Overground) ואוטבוסים. היתרון של הכרטיס, לעומת האויסטר, הוא מבצע 1+1 לכל האטרקציות הגדולות של העיר כמו: מדאם טוסו, עולם המים, גן החיות, שיט על התמזה, סיורים באצטדיוני הכדורגל, מחזות זמר, מסעדות ועוד מאות אחרות. הכרטיס הוא אישי וחובה להביא אתכם תמונת פספורט בכדי להנפיקו.
# לפרטים ומידע נוסף – לחצו כאן.

לעוד מידע על תחבורה ציבורית בלונדון, איך להגיע ממקום למקום וכל מה שרציתם לדעת – בכתבה הזו.

איך מגיעים משדה התעופה ללונדון

בלונדון פועלים 4 שדות תעופה ומכל אחד מהם, כמעט בכל שעה ביממה, יש רכבת/רכבת תחתית/אוטובוס שמקשר אותם עם העיר. איך להגיע משדה התעופה למרכז לונדון? כל הפרטים בכתבה הבאה.

מוניות ספיישל או מוניות שירות משדה התעופה ללונדון

ההגעה משדות התעופה לעיר באמצעות רכבת או אוטובוס אינה מסובכת במיוחד, אבל למי שמוכן לשלם קצת יותר ישנה גם האפשרות של מונית שתקח אתכם הישר למלון. זה משתלם במיוחד למגיעים מלוטון כי הרכבת משדה התעופה הזה לעיר עולה בסביבות ה-£15 לכיוון לאדם. זה כמובן חוסך לכם את הנסיעה מתחנת הרכבת למלון ואת ההיסחבות עם המזוודות.

אם בחרתם באופציה הקלה והנוחה, אני ממליצה על שירות ההסעות של אריק – אמין, מדויק והכי חשוב – יתן לכם מחיר הוגן וזול יחסית לשאר.

הית'רו: פרטי (עד שני נוסעים) £60; מונית שירות ליחיד £25, לזוג £40
סטנסטד: פרטי £85; שירות ליחיד £35, לזוג £50
לוטון: פרטי £75 ; שירות ליחיד £30, לזוג £40

בהחלט כדאי לפנות אל שירותי ההסעות של אריק ולבדוק אולי כבר מתארגן שאטל שאתם יכולים להצטרף אליו וכך נסיעה במונית תעלה לכם כמעט בדיוק כמו נסיעה ברכבת+טיוב/אוטובוס משדה התעופה!
לפרטים: טלפון ישראלי: 0722173290; טלפון אנגלי: 00-44-7976350491; אתר: www.arikcars.com

*  איננו אחראיים להתקשרות שתיווצר בין ספק השירות למשתמשים באתר*

וכשחזרתם לארץ ואתם צריכים מונית מנתב"ג הביתה – צרו קשר עם אברהם וציינו שהגעתם מהאתר שלנו כדי לקבל מחיר מעולה!  http://www.taxi-2go.co.il/

 

אטרקציות בלונדון

לונדון היא כנראה העיר האירופאית בעלת האטרקציות הכי מוכרות והכי אהובות. על מקומות החובה, המוזיאונים, הגלריות ושאר המקומות אתם יכולים לקרוא כאן. אודות אירועים מיוחדים בלונדון או פסטיבלים בלונדון בכל חודש בשנה, תוכלו לקרוא כאן.

שופינג בלונדון

תביאו איתכם כמה שפחות. לונדון היא מקום נהדר לשופינג זול ואיכותי מכל הסוגים. החל מעתיקות ועד אקססוריז וטיפוח, רשתות אופנה מובילות וקניוני ענק, חנויות צעצועים לילדים המשתרעות על פני 6 קומות, שווקים תוססים ורשתות ענק שמציעים מבחר עצום של מותגים מובילים במחירים ללא תחרות. חברה שעובדת באל-על סיפרה לי על החריגות העצומות שהישראלים מגיעים אליהם מבחינת מטען ולכן, חבל על הכסף, פשוט תוותרו על הבגדים הנוספים כי ללא ספק אתם תצאו מפה עם מלתחה חדשה.

הצגות מחזות זמר בלונדון

 מחזות זמר בלונדון הם אחת מהאטרקציות הכי פופולאריות. כל הפרטים על מחזות הזמר שמתקיימים כעת בכתבה הזו ואיך לרכוש כרטיסים בזול בכתבה הזו.

כרטיסים להופעות

לא צריך הרבה מזל בכדי ליפול על הופעה טובה בלונדון. מידי שבוע מגיעים לכאן מיטב האמנים מכל רחבי העולם, בין אם זה קרקס מדראנו, רדיוהד או ביונסה. הדרך הזולה ביותר לרכוש כרטיסים להופעות בלונדון היא דרך אתר הבית של מקום האירוע – עוד מידע בכתבה הזו. אם אתם מחפשים משהו קצת יותר אינטימי אבל לא פחות שווה, לכו לראות הופעה בחינם בלונדון.

 

משחק כדורגל בלונדון

 בכל העולם, קבוצות אנגליות נחשבות לטופ של הטופ בעולם הכדורגל. אם אתם רוצים לראות כדורגל אנגלי איכותי מהיציע, בחלק הזה באתר תמצאו טיפים ועצות על איך לקנות כרטיס וגם למה ממש שווה לעשות סיור מודרך באיצטדיונים המובילים.

כרטיסים למשחק כדורגל בלונדון וכרטיסים להופעות של זמרים ידועים כדאי לרכוש מראש מאחר ולעיתים הכרטיסים נמכרים בתוך יום-יומיים. אם אתם מעוניינים לקנות כרטיסים, אני ממליצה לעשות זאת באופן בטוח ולא דרך אתרים שאינכם מכירים ואינכם יודעים כיצד (ואם בכלל) תוכלו לאסוף את הכרטיס.  חברת "קיקאוף" הישראלית מצליחה להשיג כרטיסים גם למשחקים וההופעות המבוקשות ביותר והיא תביא אותם עד אליכם כשתגיעו לעיר.
# לפרטים: www.kickofftickets.com מספר ישראלי: 039122315,
טלפון אנגלי Kickofftkts67@hotmail.com ; 00-44 -7538-892084

סיורים מודרכים בלונדון

לדוברי אנגלית ברמה בינונית ומעלה כדאי להגיע לסיור ללא תשלום (חינם לגמרי!) של New Europe שיקח אתכם לראות מבחוץ את כל האטרקציות המרכזיות של העיר כולל ארמון באקינגהם, ביג בן, ווסמיניסטר אבי ואחרים. עוד פרטים בכתבה הזו.
לחובבי הכדורגל שווה לעשות לפחות את אחד הסיורים המדהימים באיצטדיונים המושקעים של לונדון – עוד פרטים בכתבה הזו.
וכמובן, אי אפשר לשכוח את הסיור הקלאסי – אוטובוס התיירים של לונדון – אוטובוס קומותיים אדום שיקח אתכם בלי הרבה מאמץ לסיור אטרקציות בלונדון. כרטיסים כדאי להזמין מראש – לחצו כאן. למי שרוצה לעשות את אותו סיור רק בלילה על רקע אורות העיר המנצנצים – לחצו כאן.

ואם אתם מעוניינים לראות את העיר מזוית קצת שונה, למה שלא תקחו סיור שיט על נהר התמזה? עוד פרטים כאן

שעת חירום

בכל מקרה חירום חייגו מכל טלפון 999 – שיחת חינם. חשוב שתדעו כי כתיירים אתם זכאים לטיפול חינם וכך, תוכלו לפנות לכל בית חולים בלונדון או אפילו לקופת חולים ולקבל שירות מלא. באתר הזה תמצאו רשימה מלאה של כל בתי החולים בלונדון וכן, תוכלו לחפש בית חולים קרוב אליכם.
טיפ בטיחות חשוב: בשנים האחרונות גוברת התופעה של חוטפי הטלפונים, במיוחד ביציאה מתחנת הטיוב. השתדלו להתרחק מעט מהתחנה לפני שאתם מוציאים את הנייד מהכיס או התיק.

שבת וחגים בלונדון

יש כאן כמה עשרות טובות של בתי חב"ד שכולם ישמחו לארח אתכם לשבת או לעזור למצוא מסעדות וחנויות כשרות.
באתר הזה הרשימה המלאה של בתי חב"ד בלונדון, כולל טלפונים ואתר בית.

החזרי מס לונדון

אפתח ואגיד שאני מעולם לא פגשתי מישהו שהצליח לקבל החזר מס בלונדון. זה בשבילי מעין אגדה אורבנית. אבל אם אתם בכל זאת רוצים לנסות – כך עובד החזר מס לונדון: על כל קנייה שחייבת במס ערך מוסף אתם זכאים להחזר מע"מ כתיירים. שימרו את הקבלות מהטיול (של מסעדות, שופינג וכוליי) ובשדה התעופה תוכלו למלא טופס ולשלוח איתו את הקבלות. בלונדון יש חנויות שבהן ניתן למלא את הטופס (כמו פרימארק) ולצרף לו את הקבלה (יש להגיע עם דרכון וכרטיס טיסה). בהצלחה!

הליכות נימוסים בלונדון

האנגלים הם חבר'ה מאוד מנומסים וכתיירים כדאי לשים לב למנהגים המקומיים. בעלייה במדרגות נעות הקפידו להיצמד לימין (אם אתם עומדים) ולעלות בצד שמאל. כשאתם עומדים בתחנת אוטובוס או בטיוב, נהוג לעלות לתחבורה הציבורית לפי סדר ההגעה לתחנה – מי שהגיע ראשון עולה ראשון (וכמובן לתת קודם למי שנמצא על הרכב לרדת).

מזג אוויר בלונדון

האימרה הידועה על מזג האוויר בלונדון היא: "לא אהבת? חכה 5 דקות זה ישתנה". מזג האוויר כאן הפכפך וגם בקיץ הלילות יהיו קרירים (ולעיתים – קרים) וגם בקיץ בהחלט יכול לרדת גשם. בכתבה הזו תוכלו למצוא את כל מה שחייבים לדעת על מזג האוויר בלונדון בכל חודשי השנה.

בטחון בלונדון סכנות לישראלים בלונדון

בכתבה הזו תמצאו המלצות בטיחות וגם אזהרות טיול ללונדון. אתם ואתן מוזמנים לפנות אלי בחלק צור הקשר אם יש לכם שאלות נוספות.

*לעדכונים שוטפים על המתרחש בעיר, הצטרפו אלינו בפייסבוק*

 

print

:Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

500 תגובות
Inline Feedbacks
טעינת תגובות נוספות

שאלה: האם כדאי להתחייב מראש על סיור רחובות בלונדון באמצע אוקטובר?

5 ימים בלונדון ולא ממש מעוניינים ב1+1
האם עדין שווה לקנות את הכרטיס השבועי?

תודה על הכתבה המעניינת והעוזרת!!
שצי שאלות לי אליך:
1) האם צריך להיות פיזית במקום כדי לקנות את הטרוול כארד לשבוע? או שמספיק שאדם אחד מאיתנו (ממשפחה) ילך עם כל תמונות הפספורט ויעשה לכולם?
2) איך אני יודע לאיזה מחזות זמר יש הנחה של 1+1? ואיך אני מקבל את ההנחה?
תודה מראש

1 39 40 41

מאמרים אחרונים באתר...

מאמרים אחרונים באתר...